søndag den 10. august 2014

International Stævne i Roskilde afholdt af HHV

Så nåede vi august måned, hvor Hvalsø Hundevenner havde sagt ja.. til at afholde Internationalt Stævne i forbindelse med Nordisk Mesterskab 2014.

DKK havde spurgt vores klub, om vi ville være hjælpere til NM 2014. Og som betaling for dette, var at vi måtte afholde et stævne dagen før NM 2014.

Der blev "kun" afviklet klasse 3 løb og alligevel var der 115 hunde tilmeldt.

I løbet af ugen blev det pakket og gjort klart og fredag kom vores trofaste venner  - som også er vores vigtige del på Roskilde Festivalen, hvor vi har omkring 450 mennesker på vagt - og satte pavilloner op til vores skandinaviske lande. Banen blev målt op og en hel masse andre ting blev gjort klar til om lørdagen. Og alligevel var der en masse ting som også skulle gøres lørdag morgen, inden stævnet gik i gang kl. 10.

Jeg havde meldt Sandy til både SP og AG. Og der var dommer fra både Danmark og Italien. Dommeren fra Italien skulle også dømme NM om søndagen.

Springbanen var dog bygget af den danske dommer. Sandy var nu dygtig selv om vi bliver disket.
Hun gør faktisk som jeg beder hende om.. hvor jeg burde have skubbet hende i hjulet, men jeg har for meget afstand til hjulet og hun løbet med mig... selv om jeg har armen ude... øv. Et ellers super godt løb. Film http://youtu.be/ETxMTl89SM8
I AG som er tegnet af den italienske dommer, er vi fejlfrie. Et dejligt løb, hvor vi gør alt det vi har lært, og kommer fejlfri i mål og dog er vi ikke hurtige nok til at komme i toppen. Vi bliver nr. 8 og har over 4 sek. til vinderen. Et af tids røverne er at vi IKKE har løbefelter og det tager tid. Men da Sandy og jeg har været meget uenige om, hvad de der felter skal bruges til, at har jeg valgt at hun skal have to + to, og det betyder at man skal ned og stå på feltet. Men hvem ved.. måske bliver det en virkelighed en dag med løbefelter. Men det kræver MEGET tid og træning og det har vi ikke lige pt. Men uanset hvad så er jeg SÅ glad for vores AG-løb ...;o)))
Desværre har jeg kommet til at slette løbet på kameraet..;o(( Håber virkelig at der er nogen som kan trylle det frem igen. Men det må tiden vise, og så kommet løbet selvfølgelig på bloggen.
Men alt i alt en god dag for Sandy og mig. Og stævnet blev afviklet rigtig godt.

Ingen kommentarer: