søndag den 14. maj 2017

Hvalsø Cup 2017

Så blev det weekend hvor Hvalsø Hundevenner skulle stå for at være vært til årets Agility Stævne.
Det blev det skønneste vejr, selv om det var noget tvivlsomt i starten af ugen. Det er utroligt hvad tørvejr og lidt lune kan gøre ved mennesker ..;o))
Simmy skulle starte med SP1 og hun gjorde det så godt den lille racer. Desværre river hun en pind, men hun er glad og har sin fantastiske fart med sig. Det er virkelig en fornøjelse at løbe med hende. Hun gør mig SÅ glad...;o))



Hendes AG løb var lidt rodet.. men hun har sine fine løbefelter, så jeg er bare glad. De fejl hun laver er ikke fordi hun er uartig, men hendes uerfarenhed.

Efter Simmys løb havde jeg aftalt med mine "hvalpe" at vi skulle mødes til det store familie-foto.
Desværre var der mandefald.. men vi fik  disse dejlige billeder af alle "mine" hunde


Splendid Spirit og SoulSammy
Monty/Wendy fra 2006


SundownShaney og SmilingSandy
Soffy/Carson 20111

SunlightSmarty
Soffy/Carson 2013


ShadowSmokey, SummershineSimmy og Sound of Sony
Sandy/Jack 2015
 
 
Og alle hundene..;o))
Disse skønne trøjer har min chef fra Xpresstryk sponsoreret til os - Tusind tak Brian..;o))

Om eftermiddagen havde vi fået samlet børn, børnebørn og oldebørn fra Carson..;o))
Noget af en opgave at få disse pragtfulde hunde til at være med på legen til store familiefoto.
Der var et par stykker som ikke ville være alene og derfor har vi også mennesker med på billedet.. ;o))
Vi havde stor morskab over at få det perfekte billede, men vi måtte opgive og hjælpe vores hunde med at blive.
Carson, Shaney, Sandy, Callie, Smarty, Zighter, Betty, Peerie, Dea, Izmoo, Trille, Sony, Simmy, River, Safry og Trysty
Dagens sidste løb fik Sandy fornøjelsen af.. Jeg er SÅ glad, for jeg har fået lysten og glæden tilbage til at løbe agility og stævne med Sandy - efter lang stævnepause og en masse træning henover efterår/vinter har jeg fået lysten og energien tilbage... til at løbe med Sandy.
Jeg har kun meldt Sandy til at løbe AG. Fordi vi mangler et sidste AG-cert og fordi jeg ikke vidste hvor jeg var i forhold til Sandy og stævner. Men jeg har virkelig fået blod på tanden til at løbe med hende igen og jeg tror på vores sammenhold/sammenspil igen.
Vores løb var ikke fejlfrit, men da vi kommer i mål er jeg SÅ glad fordi jeg fik handlet som jeg havde planlagt og Sandy gjorde som jeg bad hende om. At hun så springer vippe og A, ja, jeg det havde jeg egentlig ventet.. men det var ikke det vigtigste for mig. Det var nemlig vores sammenspil og det kørte.



Så blev det søndag og Simmy skulle starte med AG-løbet. Igen er hun bare på og super frisk. Desværre løber hun udenom et spring og jeg fortsætter, så vi bliver selvfølgelig disket.
Men det vigtigste er at hun er glad og har sin dejlige fart og en vigtig ting.. sine løbe felter og de er godkendt..;o))
Lidt senere skulle Simmy løbe SP og hun er min lille stjerne. Simmy løber fejlfrit og får sin første pind. Jeg er så stolt at den lille racerhund.. Hun bliver nr. 3..;o))
Sony - lillebror - var lidt hurtigere og bliver nr. 2 - stort tillykke til Sony
Smokey var skam også med.. desværre får han revet sidste pind - men disse tre hunde var inde for det samme sekund - jeg kan kun sige, at jeg er stolt af mit opdræt..;o))

 
 


Simmys AG løb bliver vi disket, da hun løber uden om et spring og vi fortsætter.
Hun er stadig en stjerne og har de fineste løbefelter.

Igen søndag slutter Sandy af med at skal løbe AG3. Igen er jeg så glad da jeg kommer i mål. Jeg fik igen handlet som jeg havde planlagt og Sandy gør som jeg beder hende om. Desværre springer hun så bommen og vippen i dag. Jeg tager vippen om, og denne gang tager hun sit A-felt. Sandy har ikke haft noget A-felt i 3 år. Jeg er meget glad og ligeglad over at hun blev disket. Jeg begynder at tro på at det sidste cert nok snart skal komme..;o))

Vi er alle trætte efter en lang weekend som stævnevært men er også meget glade.
Dog synes jeg ikke om at mine hunde er meget alene og i bur sådan en weekend. Men det er svært at kombinere disse to ting sammen. Men resten af agilitysæsonen kan vi bare nyde at være deltagere. Vi har vist taget vores stævnehjælper tørn for dette år - dog lidt til Dania Cup - der ligger MANGE timer bag sådan et stort stævne.
Men heldigvis er det, det hele værd... folk er glade, søde og en masse fantastiske hjælpere som gør det muligt at dette kan lade sig gøre.. Vi ses 2018 i Hvalsø og vi glæder os til at I alle kommer igen.


Ingen kommentarer: