søndag den 2. juni 2013

Sandy debut i Ekspert Rally

Efter gårdagens oprykning til ekspert klassen i Rally, havde jeg mine bekymringer om jeg nu også skulle starte i ekspert lige dagen derpå.... men jeg blev enig med mig selv, at det måtte da prøves... tænk nu hvis. Vi kørte til DAF i København, og det var et meget lille areal og alt stod meget tæt. Det er en stor udfordring for Sandy, hvis alt er tæt på.
Da Sandy er sidste hund, skulle hun starte med ærespladsen. Det var jo den øvelse, som jeg ved Sandy ikke er så god til. Men hunden som skulle på banen, mens vi sad foran, gik ud efter tre øvelser. Så var vi færdige med ærespladsen.. Hold da op hvor var vi da heldige..;o))
Nå, så skulle tiden gå med at varme vild dyret op til hun skulle ind. Jeg synes hun gjorde det godt også med de nye øvesler. Men i fristende 8-tal, skulle hun lige have næsen ned i en vandskål... Det kostede 10 point. Og jeg vidste ikke jeg skulle have lavet den om.. øv øv. Sandy var lidt som en bombe.. hun snakkede lidt meget og ville gerne hoppe op og kigge lidt for meget på andet end mig... dommeren Johanna kunne ikke finde det rigtige ord for Sandy, men hun var på, den lille hund, og måske lidt for meget...;o)) men på den gode måde.
Men i mål kommer vi og får en åben kritik af Johanna. Vi mister selvfølgellig lidt point rundt omkring og så de 10 i fristende 8-tal.

Men det er åbenbart ikke værre, end at vi vinder klassen med 83 point og er nu en ekspert klasse rigere på erfaring..;o))
Vi pauser nu til sensommer/efterår, hvor vi så tager fat på rally igen og ekspertøvelser..;o))

http://youtu.be/F-XMlkzCiRY

 
Når jeg er på banen med Sandy, har jeg svært ved at føle om vores prøver er gået godt når vi kommer i mål. Men når jeg så ser filmen, så bliver jeg mere rolig og tænker, så slemt var det da heller ikke.
Den lille hund bliver 18 måneder i morgen, og hun er super dygtig i betragtning af hendes alder... Jeg er ihvert fald MEGET glad for at arbejde med hende. Og jeg er også sikker på, at hun ELSKER at arbejde..;o))

1 kommentar:

Pia sagde ...

Hvor er hun sej den lille hund, tillykke med jeres flotte debut :-)