onsdag den 8. maj 2013

Stakkels Soffy

 I denne sæson, havde jeg heldigvis ikke sat næsen op efter ret mange stævner. Hele fire stævne dage havde jeg planlagt. Jeg ville ikke stresse hende for meget og have for stor aktivitet omkring hende.  Men jeg havde bestemt ikke håbet på sådan en sæson. For der bliver ikke nogen sæson eller stævne dage overhovedet..;o(((
Soffy og Sandy har en rigtig dejlig leg, hvor de løber sammen og bider i en bold med snor. Det er ret godt fordelt, for Sandy vil helst bide i snoren og Soffy vil helst bide i bolden..;o))
De løber som to vilde heste der er spændt for vogn, og de får brugt en masse dejlig energi og krafter. Og er dejlig trætte efter sådan en leg. Men en dag i februar måned, mens de begge bider i bolden, får Soffy ramt et stykke træ og slår sin venstre forpote. Hun var lidt øm og halt de første par dage og så var hun klar igen. En måneds tid efter, hvor Soffy og jeg er ude at gå tur, vender hun rundt i mod mig, og i det jeg går fremad, rammer min støvle hende på venstre forpote... PIV sagde hun og så hun halt igen. Og har desværre været halt lige siden. Nogen dage mere end andre.
Det har så været korte gåture og i kort snor..;o(((( Øv øv, ikke mere boldleg med Sandy. Og slet ingen agilitytræning, som vi ellers var startet op på i klubben.
For tre uger siden ringede jeg til Janne´s glade hunde og bestilte tid til Soffy, så vi lige kunne finde ud af hvad vi kunne gøre, for at hun kunne blive klar til de få stævner.
Soffy havde væske i poten og var meget øm. Janne sagde at det var en sene i poten som var blevet forstrakt eller beskadiget, og sådan en sene kan desværre være rigtig længe om at blive hel igen. Nu har Soffy fået laserbehandling i tre uger og væsken er nu væk fra poten. Men hun er stadig halt, så den tarvelige beslutning blev taget i går, at Soffy ikke kommer ud og hygger på agilitybanerne..;o((
Men fortsat små ture i kort snor og ingen boldleg med Sandy.
Det eneste lydpunkt i denne triste situation, er at vi kun går og venter på, at Soffy skal gå i løbetid (derfor den korte agilitysæson) for hun skal parres med Carson igen..;o)) så vi kan få små skønne hvalpe til august. Men jeg synes det er så syndt for Soffy, at hun ikke får lov til at lave det hun elsker allermest... AGILITY. Hun har bare ikke kunne forstå, at jeg kun har taget Sandy med til træning eller de lange gåture.. øv øv. Men det vigtigste er at Soffy bliver rask i poten, så hun igen kan blive en rigtig god hundemor for sine hvalpe..;o)) Og så håber vi på en senior sæson til næste år..;o))


1 kommentar:

Bluedog sagde ...

God bedring med Soffy!