mandag den 14. juni 2010

Stævne hos Hillerød Hundevenner

Søndag tog vi til Hillerød hos Hundevennerne, hvor der var udtagelse til DM. Dagen startede med AGÅ og spøgelset "tyvstart" lever endnu..;o((.. altså Soffy gik før jeg overhovedet var gået fra hende og smidt snoren, men jeg nåede heldigvis at få hende tilbage inden hun tog noget spring. Vi får startet og efter A ét løber Soffy lige ud og tager to spring, hvor hun skulle have været i en tunnel... godt vi har vores udtagelser til DM... DISK.. Da vi når til bommen springer hun for hurtigt af, så tilbage med hende...


SPÅ var ved middagstid og det var en bane, hvor vi endelig skulle løbe... efter slalom skal hun i en tunnel, men den ser Soffy ikke og løber med mig... altså... og inden jeg får hende tilbage tager hun lige et spring på vejen...DISK.

Omkring kl. 15 var det tid til klasseløbene.. vi skulle starte med AG3 og mon vi skulle have point til landsholdet... nej.. det skulle vi ikke... Soffy springer for tidligt af bommen og jeg får virkelig skældt hende ud... og resten kører derud af. Da jeg kommer ud, spørger Tommy mig, hvorfor jeg satte hende tilbage.. Havde hun da feltet?? Ja, det havde hun... men jeg var alligevel glad for at jeg gjorde det, da hun hoppede af langt oppe, og jeg vil have at hun skal helt ned inden hun hopper af... Men mon hun så har lært det eller kan huske det til næste gang...

SP3 var dagens sidste løb... her blev vi dog ikke disket men fik en vægring ved slalommen, da jeg får presset hende ind i port 2...øv.. og pludselig kunne hun ikke løbe til tunnel, så også en vægring der...surt.. i mål med 10 fejl, det får man ikke mange point af.



En rigtig kedelig dag for Soffy og mig... Jeg synes det er så øv, at vi ikke kunne få vores samarbejde til at hænge sammen den dag... Soffy og jeg har været på kursus i løbet af vinteren og går stadig til træning, hvor vi lærer en masse.. Hun er ikke så uartigt mere og reagere så utroligt på mine tegn... lidt for meget og derfor får vi vores fejl/disk. Så jeg skal huske at være mere præcis og vise Soffy hvad hun skal på det rigtige tidspunkt, så vi kan få nogle nuller i hus.


Jeg har ikke sat nogle film på bloggen denne gang, da jeg ikke rigtig synes der er noget at vise frem, så det bliver til billeder af Soffy i stedet.

Ingen kommentarer: