søndag den 4. august 2013

Hvalpene er kommet...

 Så blev det fredag morgen.. fredag den 02.august 2013. Endelig var temperaturen kommet ned under de 37 grader. Om torsdagen havde den drillet med at være på 37,02, 36,72 og så 37,07. Men nu skulle det være. Jeg var ude med Sandy og da jeg kommer retur var Soffy begyndt at sitre... YES hvalpe forude..;o)) Men den lille hund tog sig rigtig god tid... da klokken var 15 ringede jeg til dyrlægen og fortalte lidt om situationen. Det hele lød fornuftigt og jeg skulle væbne mig med tålmodighed... og så er det lige forbindelse knækker.. præcis det gen jeg ikke har og slet ikke omkring en hundefødsel..;o))
Nå men Soffy fik en lille luftetur og så gik hun i hulen i haven, da vi kommer hjem. Jeg tjekker hende lige op og så var vandet faktisk gået. Ud i hvalpe kassen med Soffy. Og hun begynder straks at halse og lave rede. 
Kristine og jeg sidder og holder Soffy med selskab og tiden den går og går. Væskeblæren kommer frem og går væk igen. Soffy har rigtige gode veer og da det er stået på i ca. to timer, så ringer jeg lige til dyrlægen igen... Nu skal der komme en hvalp!!!... ellers måtte dyrlægen komme forbi og give vestimulerne. Men pludselig ser jeg en lille pote og en halespids.. Med dyrlægen i røret fortæller hun, at jeg må hjælpe hvalpen ud samtidig med at Soffy har veer. Så tror da pokker, at der ikke kom en hvalp lige efter væskeblæren sprang. Men jeg får hjulpet Soffy, og hun har ondt, en stor hvalp med rumpen først er ikke rart. Men ud kommer han. Og vi ånder lettet op..;o))
 kl. 2010 kommer 1.han, zobel, 207 gram. Halv krave, snip på næsen. Fin fyr. Soffy går straks i gang med at vaske ham og har samtidig veer igen.
 Næste hvalp kommer ud helt normalt med hovedet først.
kl. 2120 kommer 2.han, tric, 190 gram, Fuld krave og snip på næsen. Også en fin fyr. I starten troede jeg han var sort/hvid, men det er så svært at se når de er våde og aftenbelysning.
 Der skulle ikke gå mere end et kvarter, så kom næste hvalp
kl. 2135, 3. han, zobel, 200 gram. Fuld krave og snip på næsen 
Så skulle vi lige have tålmodighed igen, for vi havde jo set fire skeletter på scanningen Og kom der så også fire hvalpe ud. Men mens Soffy ligger og slikker de tre hvalpe, så får hun veer igen, så det var jo et godt tegn. Og da kl. er 2300 kommer 4. han, zobel, 87 gram, ingen krave men hvidt bryst og han er i live og meget aktiv.  
 1. han zobel - 207 gram
 2.han tric - 190 gram
 3.han zobel - 200 gram
 4.han zobel - 87 gram
Soffy blev luftet fik mad og kassen gjort ren, og så var det spisetid for hele drengebanden..;o))
To små søde hvalpenumser
 Spisetid igen
 Her sover de ved Soffys varme mave
At sove i bunke er det bedste
 Godt med tre store brødre til at putte med..;o))
Så spiser Boybandet igen..;o)) 

1 kommentar:

Shenaja sagde ...

Stort tillykke med de fine hvalpe :0))
Knus Charlotte