tirsdag den 29. maj 2012

Stævne hos Ribe Hundevenner

Fredag eftermiddag kl. 18 kørte vi afsted mod Jernvedlund/Ribe. Heldigvis stod campingvognen derovre. Så vi kunne komme lidt hurtigere afsted over land. Tak til Gitte og Tommy som flyttede den ind på pladsen..;o)) Vi havde lavet en lejr med Hvalsø folk, hvor vi bare hyggede sammen med god mad fra grillen. Denne weekend var det Ribe Hundevenner som skulle være vært for pinsestævnet. Og tusind tak til Ribe for igen et velarrangeret stævne og super dejligt solskinsvejr...;o))
Både lørdag og søndag var der DM løb i de åbne klasser (dem havde vi så ikke brug for - luksus) men alle fire løb talte også som kvalifikation til finalen for Kingsmoor Cup, som skulle løbes om mandagen.
Soffys løb lå spredt ud over hele dagen. Jeg er nu bedst tilhænger af, at løbe dem alle lidt samlet men så fik vi hygget og slappet af ved campingvognen ind imellem.
Lørdag morgen startede med AGÅ og Soffy var fejlfri. - havde desævrre ingen fotograf til dette løb.
I SPÅ var hun også en stjerne og kommer i mål med 0 fejl og bliver nr. 2.
http://youtu.be/3xAJfS68jvc
Sammenlagt på dagen lå vi som nr. 2 til finalen..;o))
Om eftermiddagen i AG3 bliver vi disket, da Soffy løber ud af de sidste to porte.. ?? det så jeg så ikke og løber gladeligt videre og tror vi er fejlfri, da vi kommer i mål. Øv ØV.. men et super godt løb og igen har Soffy ikke snydt et eneste felt under hele stævnet.. dygtig hund. Og jeg er blevet dygtig til at nå at rose hende på feltet, så hun ved hun gør det godt..;o))
Søndag morgen starter vi ud med AGÅ, Soffy kommer igen fejlfri i mål.
I SPÅ er hun dygtig igen... fejlfri... efter de fire åbne klasse løb lå Soffy nu sammenlagt som nr. 3. Der var 7 små hunde som skulle løbe i finalen om mandagen. Det er altid sjovt at løbe finaler..;o))
Dagens sidste løb SP3 får vi desværre end vægring ved et spring... tror ikke lige, at hverken Soffy eller jeg var på til dette løb, jeg synes jeg skulle råbe efter hende hele tiden.
Om aftenen da vi havde spist dejlig mad fra grillen, gik vi en tur med ALLE vores hunde og de nød at kunne få lov at løbe rundt. Her sidder de noget så pænt for fotografen..;o))














Emma, Kida, Zuggi, Olsen, Benny, Sassi, Paya, Soffy, Sandy og Jessy (Jolly var ikke stor nok til at komme med)

Så blev det mandag - finalen skulle løbes kl. 1030 og var vores første løb på dagen. En meget spændende bane med en masse muligheder for at lave fejl. Det sjove ved finaler er at hele stævnefolket sidder rundt om ringen og hepper på finalisterne. Soffy skulle løbe som nr. 5. Soffy er dygtig og kommer i mål  med 0 fejl og den bedste tid. Synes Soffy gav den fuld gas og vi havde et super godt løb. Men der manglede jo stadig to som skulle løbe. Timon er 1 sek efter Soffy, så det var spændende hvad Lillian og Mille kunne løbe. Men de to er jo et super godt makkerpar og Mille er så præcis og dygtig at hun lige når at slå Soffy´s tid med 0,14 sek... som gør at Lillian og Mille vinder Kingsmoor Cup.
Men jeg er super glad og stolt over Soffy, at hun blev nr. 2... Soffy er MIN stjerne hund...;o)))
Stævnets sidste løb var AG3, hvor vi får en vægring ved vippen... igen.. det er desværre ikke første gang, at hun kan finde på at løbe forbi den... jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor hun gør det... men kan ikke lade være med at tænke om det er en overspringshandling....men for hvad !!

Men alt i alt er jeg super glad for Soffys løb og præstationer i denne weekend IGEN. Hun var været så dygtig og glad og det er bare så dejligt at løbe med hende. Glæder mig allerede til næste stævne hos Hillerød Hundevenner.

Om mandagen kom Shaney og Hanne forbi i Ribe, og hvor var det dejligt, at hilse på Shaney igen.. Der kommer billeder i et andet indlæg..;o))

Om søndagen fik jeg en rigtig dejlig SMS fra Sofia fra Sverige, at Stacy var blevet Svensk Agility Champion


KÆMPE TILLYKKE til Specialy Stacy med sit Svenske Agility Championat..;o)) Stacy er nu champ i både sprng og agility.

Ingen kommentarer: