lørdag den 3. december 2011

Hvalpene er kommet..;o))

Så blev det endelig tid til hvalpene gjorde tegn til at komme. Det blev lørdag og ikke torsdag som jeg havde ønsket, men nu er de her og jeg er så glad..;o)) Soffy startede med nedgang i temperaturen fredag over middag og fredag aften var hun meget utrolig. Jeg redte seng i gangen, så jeg kunne være hos hende, hvis det nu skulle se om natten. Men hun var "blot" urolig og meget halsene hele natten. Så det var ikke meget jeg fik sovet.



Lørdag morgen fik hun de første veer omkring kl. 8 og det var nogle rigtig gode veer hun havde. Vandblæren kom fint frem og pludselig var første hvalp kommet til verden.



En fin zobel han på 219 gram, blis og hvidt bryst. Soffy indtog sin moderrolle lige med det samme, hun er meget omsorgsfuld over for hvalpene. Han kom til verden kl. 1020.
Den lille pige kom kl. 1159 og er også zobel og vejer 222 gram og Soffy tog sig også kærligt af hende. Juubiii..Nu har jeg fået mig en ny lille hund...;o)))


Sidste han kom til verden kl. 1250 og er også zobel, hvid snude og hvid krave og vejer 200 gram. Dagen sluttede desværre med at Soffy fødte en død tæve på 79 gram...øv øv øv. En lille zobel tæve med hvidt bryst. Vi ved ikke lige hvorfor hun ikke skulle være hos os.Her har vi så trekløveret ... eller vi kan også kalde dem for Rip, Rap og Rup...;o))
Første han kalder vi for Spot, da han har en plet i nakken
Tæven skal hedde Sandy.. for hende skal jeg beholde...;o))










Og sidste han kalder vi for Snip, da han næse er hvid. Vi ved endnu ikke hvad de skal hedde, da deres nye ejere ikke har givet mig besked endnu. Og det vil så sige, at alle hvalpene er afsat.

2 kommentarer:

Sandy sagde ...

Hold da helt op, hvor er det de søde! Dejligt at moderen klarede det så godt, men træls med den sidste hvalp.

Shenaja sagde ...

Stort tillykke med de dejlige hvalpe :o))).
Knus Charlotte