søndag den 12. september 2010

Weekend uden agility....

...men dog ikke uden hundeaktiviter..;o))



Lørdag tog jeg til Hvalsø, jeg skulle afholde et kursus i DGI-regi.

Intro/grunduddannelse i Rally-O lydighed. Der blev gennemgået skilte og vist hvordan øvelserne skulle udføres. Jeg havde taget Soffy og Wendy med som demo hunde, da det er meget nemmere for kursisterne, at se hvordan øvelserne skal udføres med hund. Der blev bygget baner, gået banegennemgang og nu var det tid til at kursisterne skulle ud og gå bane med deres egne hunde. Der blev virkelig arbejdet med diverse øvelser og en masse spørgsmål blev stillet... jeg håber at alle kursisterne er blevet godt udrustet til at tage hjem i deres egne klubber og give god undervisning i Rally-O lydighed.



Søndag pakkede jeg bilen og tog til Herfølge til Rally-stævne. Jeg havde meldt Soffy til i klassen for videregående..hun manglede kun en pind, for at komme i næste klasse. Soffy var på og klar da vi gik i gang. Der var lidt lydt og et par enkelte hop...hun er jo en glad lille hund, men ellers var hun meget opmærksom på mig. Der var mange i klassen, så vi skulle vente længe før præmieoverrækkelsen kunne finde sted. Men endelig kom resultatet... Soffy bliver nr. 2 ud af 29 hunde og får 98 point. Jeg er så stolt af Soffy... så hun kan også andet end agility...;o))..

Soffy fik en ny titel og kan nu også kalde sig Rally V-mester. Næste gang skal hun dyste med sin mor i Ekspert klasse og det skal prøves når vi kommer hjem fra VM.

Det har nok ikke været helt skidt med lidt lydighed mellem al agililty træningen.


Soffy med sin fine blå roset og hendes gennemløb (film)
http://www.youtube.com/watch?v=L6bdgQCYC4A


Wendy var meldt til i Ekspertklassen og der var 23 hunde i alt i klassen. Jeg fik varmet Wendy godt op, så hun var klar. Jeg kan godt mærke på hende at hun har forandret sig, efter overfaldet af en Italiensk Masiff på 50 kg da vi var i Vejen....rigtig trist.. hun stoler absolut ikke på andre hunde og er meget usikker. Jeg bakker hende op så godt jeg kan.


Men hun var dejlig opmærksom, da vi kommer på banen og gør alle sine øvelser flot. Jeg måtte desværre kører hjem før præmieoverrækkelsen, da Allan og Joakim skulle til fodboldkamp. Så Gitte (Tak Gitte) var så sød at ringe og fortælle mig, at Wendy var blevet nr. 2 med 99 point... Det var dejligt, at have Wendy med til konkurrence igen..hun nød det meget og det gjorde jeg også... så må vi se om hun bliver Rally Champion, når vi skal afsted til Ølstykke den 101010.


Og her er Wendy med sin fine blå roset og hendes gennemløb.
http://www.youtube.com/watch?v=iUeEWgvJrAo


En rigtig god Rally weekend...;o))

Ingen kommentarer: