mandag den 15. september 2008

Finale til Årets hund i Albertslund


Så tog vi til Albertslund, hvor finalen for Årets Agilityhund skulle afvikles. Soffy lå som nr. 3 til Årets Agilityhund, og hun skulle jo gerne løbe godt, hvis det skulle blive til flere point. Men det startede desværre med en mega tyvstart, og jeg valgte at tage hende tilbage, selv om jeg blev disket....hun bliver nød til at lære det på den hårde måde, men det gav også pote resten af stævnet, hun blev noget så flot, uden at ligge og småhoppe...;o)))

I Ag kl. 2 løb hun som en lille drøm, hun fik sin sidste pind og vandt klassen. Nu er hun i AG kl. 3. I Spå var hun fejlfri og blev nr. 5. Og dagens sidste AgÅ var hun også fejlfri og blev nr. 5. Så tre fejlfri løb på en dag, det var jeg meget glad for.

Søndag skulle det sidste SpÅ løb løbes, og desværre rev hun en pind, da hun kiggede på mig og ikke på springet, men lidt point blev det da til. Soffy fik også en pind i Sp kl. 2 og vandt klassen og mangler nu kun en...;o))) så er hun også i kl. 3 i spring.

Soffy skulle løbe som den 4. sidste til finaleløbet, og jeg var lidt nervøs, da jeg gik til start. Jeg synes det gik meget godt, indtil hun ville tage et spring i stedet for en tunnel til venstre, så vi blev disket...;o))) men sammenlagt blev Soffy nr. 4 i Årets Agility hund 2008 med 46 point, og nr. 6 i Årets All-Round 2008 med 30 point.
Jeg er meget stolt af min unge Sofffy....;o)))






Desværre måtte jeg trække Wendy fra løbene, da hun pludselig haltede og peb i første løb om lørdagen. Hun haltede godt nok ikke resten af dagen eller om søndagen, men jeg valgte at trække hende allligevel. Wendy har gjort det super godt, de sidste tre måneder, så nu skal hun have ro og komme sig, så hun forhåbentlig kan komme til at løbe igen til næste år.

Ingen kommentarer: