onsdag den 28. oktober 2020

NW prøve i Hvalsø 2020

Det har været lidt af et spændende opgave at planlægge vores NW prøve i Hvalsø Hundevenner. 
Det var lige før at det hele blev aflyst, fordi tallet for smittespredning steg og sted. 
Men vi er taknemmelig for at det lige nøjagtigt kunne lade sig gøre i vores weekend, for allerede om mandagen blev forsamlingsforbuddet sat ned til 10 personer. Og vi var lige under de 50 i weekenden i vores tre prøver. Corona har haft en stor virkning på vores planlægning - men alt flaskede sig og vi afholder en ny prøve igen i 2021
Fremover vil vi afholde to NW1 prøver  - formiddag/eftermiddag om lørdagen, det bliver en lidt længere dag for os, men der er mindre ventetid for deltagerne. 

Simmy var tilmeldt NW om lørdagen og jeg var nok lidt nervøs. Tænker igen at corona og planlægning havde flyttet lidt fokus på vores træning og vores prøve. 
Men Simmy er super dygtig i indesøg og beholdersøget. Ved bilsøget får hun rejst sig op ad bilen og det koster en fejl og så får hun markeret 5 cm fra kilden og jeg melder fundet og det var ikke godt nok. 
Så det blev til 0 point og 3 fejl. Hendes udesøg var perfekt og den lille hund fik 75 point med 3 fejl. 
Det skal nok lykkes os at få den i hus på et tidspunkt. Vi er ikke færdige med NW prøver endnu ;)

Sandy deltog om søndagen i NW2. Hun var en del stresset om lørdagen, så jeg var meget spændt på hvordan hun vil takle det om søndagen hvor hun skulle arbejde. 
Men jeg forberedte hende det bedste jeg kunne og hun arbejde faktisk noget så flot. 
Hun fik begge bilsøg men desværre kun det ene udesøg. Men jeg var meget tilfreds og glad. Efter frokost var det indesøg som hun også fandt - begge kilder, jeg var endnu mere glad. - desværre får vi ingen beholdersøg, da jeg får fejlmeldt på første beholder og så må man ikke søge videre. 
Men Sandy var faktisk i et rigtigt godt humør og hun arbejde SÅ fint. 
Vi prøver igen til næste år, når klubben afholde prøve igen. Sandy skal ikke ud andre steder med mindre det er træning. Kun prøve i HHV. 

Billederne er fra en dejlig træningsgang i Roskilde 










Billede var en skøn weekend på Rømø hvor lyngen stod så flot. 
 


 

Ingen kommentarer: