lørdag den 29. december 2018

Opsumering 2018 og målsætning for 2019

Året 2018 er ikke blevet som ventet for mig og hundene.
Noget var skidt og noget var godt.
Desværre mistede jeg min far tidlig på året, som gjorde at jeg mistede noget glæde og gjest ved at træne hundene. Så vi startede året med at gå en masse ture. Men desværre små ture, da Simmy blev skadet i december/januar ..;o(((
Det krævede meget ro og meget små og korte ture.

Sandy - min utrolige hund, som giver mig mange gode stunder og store udfordringer adfærdsmæssigt. Men jeg elsker hende alligevel ..;o))
Jeg er sikker på at min beslutning omkring Sandy og agility er en rigtig god en af slagsen.
Sandy kommer ikke op i den stress som agility fik hende til. NW og tricks er på et helt andet niveau og Sandy er stadig glad. Hun er blevet meget mere glad og legesyg herhjemme. Det er så dejligt at se...;o))
  Min målsætning for Sandy var bl.a. at hun skulle stille til Færdighedsprøve 1 og den bestod hun med flotte point som var 4,8 point ud af 5 mulige. Det var sjovt at prøve kræfter med den disciplin. Sandy synes om at lave diverse tricks øvelser, da der jo falder mange godbidder af.
NoseWork har vi gjort det meget i.. og vi synes stadig det er sjovt. 
Sandy har gået på hold og vi er blevet godt udfordret i klasse 2 søg.
Noget er stadig meget svært for Sandy, så jeg ville ikke stille hende til prøve før sidst på året, hvor Hvalsø Hundevenner havde deres debut i at afholde NW prøve.
Det blev i øvrigt en succes, som klubben gentager igen i oktober 2019.
Vi trænede mod prøven i år - november 2018, og fik 50 point ud af 100 mulige, det var spændene at prøve NW2, men bestemt ikke noget vi har helt klar med. Men vi fortsætter selvfølgelig med at træne, for vi synes begge om det, og vi stiller op igen til oktober 2019 i Hvalsø.

 Simmy - min lille lykkepille..;o))
Jeg knuselsker den lille skabning, som får mig til at grine og smile HVER dag.
Simmy fik desværre en skade i december og endnu en i januar. Det var to forskellige skader uafhængige af hinanden og havde intet med agility at gøre.
På to gåture gik det galt. Men masser af ro og korte ture i snor frem til sommeren og først i juli måned måtte hun begynde at lave nogle genoptræningsøvelser. Det er heldigvis gået den rigtige vej - selv om det har været hårdt, så er tiden bestemt givet godt ud. For da vi kommer til september/oktober måneder er Simmy faktisk så frisk at hun må starte op på agility igen..;o))
Det blev så en mild opstart med at vi var tilmeldt on-line kursus med springteknik, hvor vi har trænet i haven. Vi er nu tilmeldt et agilityhold, hvor vi har selvtræning en gang om ugen i det nye år.
 Min plan med Simmy er at hun langsom skal i form og tilbage på sporet, som agility hund.
Vi må se hvordan det ser ud til foråret/maj om hun er klar til konkurrence. Og om vi skal afsted igen med campingvognen, som vi nu nyder godt af alle sammen..;o))
 Simmy var også meldt til færdighedsprøve 1 og bestod prøven med 4,3 point ud af 5 mulige. Simmy elsker også at lave øvelser og Simmy elsker godbidder. Dog er hun noget at en lille vims og derfor er hendes point ikke så høje som Sandys...;o))


 Simmy blev i foråret tilmeldt NW hold, så hun kunne bruge sit lille hoved. Hun er vældig glad og dygtig til det. Og jeg nyder at se hende arbejde med næsen.
 
 I kræft af, at Simmy har været skadet har vi jo ikke være rundt i Danmark til diverse agility stævner. Så vi har nydt at kunne tage afsted til andre mini ferie rundt omkring i Danmark. Hundene har selvfølgelig været med...;o))
I august meldt jeg hundene til en uofficiel færdighedsprøve 2 for at teste deres kunnen i de nye øvelser. Det var nu svært for dem begge, men lidt point og præmier blev det til alligevel.


 Vi trænede videre mod en Færdighedsprøve 2 og det blev i november. Vi har ikke helt enige om nogle af øvelserne, men jeg meldte dem til alligevel. Og det gik da også sådan, at de begge bestod. Så må vi se om vi træner mod Færdighedsprøve 3. Det vides ikke endnu. Men det har bestemt været en god beskæftigelse for dem begge i efteråret.
 Sidst i november havde Hvalsø Hundevenner deres debut i afholdes af NoseWork prøve. Og jeg havde selvfølgelig meldt begge hunde til. Simmy i NW1 og Sandy i NW2. Simmy var på lørdag og fik 75 point ud af 100 mulige. Desværre fik hun ikke beholdersøget, men hun var meget dygtig til de andre tre søg. Vi prøver igen en anden gang.
Sandy skulle på søndag, og så var det spændende om hun kunne sine NW2 søg. Det gik sådan at hun fik 50 point ud af 100 mulige, og hun gjorde det bedste hun havde lært, men svært var det. Hun skal selvfølgelig også meldes til en anden prøve en dag. Hvilken vides bare ikke endnu.
Noget som jeg også godt kunne tænke mig at prøve med Sandy er kaninslæb eller spor. Tiden skal bare lige være til det... Vi må se hvad året byder på.
 Vi har selvfølgelig været ud med vores dejlige hundevenner og dem skal vi selvfølgelig stadig havde nogle dejlige timer med i skoven
 En gåglædeligjulegåtur med hunde fra klubben.

Ingen kommentarer: