mandag den 26. november 2018

NW prøve i Hvalsø


Her i weekenden har vi afholdt NW prøve i Hvalsø Hundevenner.
Det var noget af en udfordring, når man aldrig har prøvet det før.
Men heldigvis var der meget hjælp at hente hos Lonni og de kære dommere.
Jeg var næsten alene om alle forberedelserne og hvis vi skal gentage succesen, så skal der deles nogle opgaver ud. Men... det blev en kæmpe succes og alle - trods resultater - havde haft en skøn dag, og selvom det var november måned.


Jeg havde selvfølgelig meldt mine egne hunde til og lige inden havde jeg fortrudt det, da jeg synes det hele blev lidt presset, men var heldigvis tid til det hele ..;o))

Der var to dommere på og deltagerne var delt i 2 grupper, så det hele gik rigtig fint og glat.
Vi fik faktisk indhentet 2 timer, så vi sluttede kl. 14 i stedet for kl.16 - dejligt, så kunne vi nå skoven inden det blev mørkt.
Simmy var tilmeldt NW 1 om lørdagen.
Hun var bare hurtig i både bilsøg og udesøg, og fik markeret de rette steder og jeg fik sagt "fundet", så det var dejligt at gå til pause der.
Næste runde var indesøg, hvor hun også finder kilden. Beholdersøget som det sidste gik desværre ikke, da hun markerer på en forkert kasse - øv bøv, men Simmy var top sej alligevel og jeg var glad. Hendes debut og hun gjorde det SÅ fint.
Klart vi skal afsted igen til næste år.

Sandy var på om søndagen NW2 også hendes debut.
Bilsøg finder hun begge og jeg er så glad, at jeg glemmer at melde "færdig", ja så render tiden, men det har ingen betydning for søget. Det må indlæres. Udesøg får vi desværre ikke. Jeg melder "fundet" men er forkert, så får man ikke lov at søge efter nr. 2.
Beholdersøget finder hun en og vi kommer desværre ikke alle kasser rundt inden tiden er efter os.
Indesøget bliver jeg også overrasket over Sandy da hun virkelig markerer flot mod en kilde som sidder meget højt. Men desværre finder vi ikke nr. 2.
Altså fik Sandy 50 point, og nu kan vi kun fortsætte i NW2, som jeg bestemt synes er virkelig udfordrende og spændende.

Ingen kommentarer: