lørdag den 4. juli 2015

Hvalpene er kommet

Så blev det endelig dagen hvor Sandys hvalpe kom til verden..;o))
Allerede torsdag ville Sandy ikke spise sin aftensmad og fredag hverken morgen, middag eller aftensmad og temparturen faldt i løbet af fredag formiddag. Sandy kastede galle op fredag aften, men der kom ikke rigtig nogen opblokning. Hun var heller ikke sønderlig urolig, men jeg valgte alligevel at sove i gangen sammen med hende. Hun var rimelig rolig i løbet af natten.
Der kom mere og mere halseri i løbet af formiddagen og omkring middag gik hun helt amok i kurven


Vandet gik kl. 1230

Sandy havde gode veer.. men det gjorde ondt på hende.. stakkels hund


Klokken 1300 kom første tæve til verden. S/H på 124 gram - vi kalder hende for "Plet" fordi hun har en hvid plet på ventre side af halsen

Kl. 1410 kom "Prins" til verden - lille S/H han på 82 gram - han er stærk og kæmper godt

Efter en times tid  - kl. 1530 - kommer "Sorte" til verden. Tæve på 117 gram.
Hun hedder Sorte fordi hun har et sort ben..;o))

Endelig kommer min yndlingsfarve... ZOBEL - en tæve på 130 gram.. Hende kalder vi for "Zobel"
Ikke lang tid efter kommer der en tæve mere - Zobel på 71 gram - desværre er hun død.. Jeg kæmper virkelig med hende, men nej hun skal ikke være her.. .hun havde fin hvid krave.

Sidste hvalp er en S/H han som vi kalder "Mini" han vejer 75 gram. Han er meget aktiv og han har en god sutterefleks.

Sandy kigger på sine fine børn..;o))

Det er hårdt at blive mor - selv om Sandy tog sig pænt af sine hvalpe fra starten..seks børn er mange at føde - trods der var en som var død.
 De to små drenge har fået lidt hjælp med modermælkerstaning, så vi håber de bliver store og stærke..;o))
Da vi var i Sverige for at hente Sandy hjem fra sin aftale med Jack - siger Marie at de bliver S/H hvalpe... hun havde næsten ret... 4 ud af 6 er S/H. Desværre kun en zobel som lever. Min yndlingsfarve er og bliver zobel. Om det bliver en zobel jeg selv beholder ved dette kuld, ved jeg ikke endnu. Det må tiden vise. Ja. det vil så sige, at jeg beholder en tævehvalp efter dette kuld..;o))

Ingen kommentarer: