mandag den 9. juni 2014

Pinse hos Ribe Hundevenner

Torsdag formiddag tog vi afsted mod Ribe. Og tog lige en overnatning på Ribehøj..;o))
En dejlig campingplads vi har været på tidligere i forbindelse med AGstævner i Vejen.
Vi tog en tur ind til Ribe og havde glemt at det var grundlovsdag, så der var ikke nogen butikker der var åbne, men jeg var en tur i Ribe Domkirke og også en tur helt op i tårnet.
 
Smuk udsigt på en smuk sommer dag.
Vi spiste på Sælhunden, hvor vi fik en kæmpe rødspættefilet..;o))
Tilbage til campingvognen, hvor Sandy holder øje med at Allan ikke snyder i yatzy.
Og Soffy er træt og sover dejligt i sin kurv.
 
Fredag morgen regnede det og det blev ved med at regne helt til over middag. Vi fik dog pakket sammen og kørte mod pladsen, hvor stævnet skulle afholdes hos Ribe Hundevenner.
Vi fik en rigtig god plads, hvor vi lå sammen med Jens, Malene, Børge, Inge og Stine fra Hvalsø Hundevenner.
 
Det stævne havde jeg nok ikke de højeste forventninger. Efter stævnet i Viby J, havde jeg et problem som absolut skulle løses og det var bestemt inden for meget kort tid. Sandy og hendes felter.....Så min beslutning var at alle AG løb til dette stævne skulle bruges til at stoppe hende på feltet, og hun måtte ikke gå af, før tilladelse fra mig. Det er ingen hemmelighed, at vi har trænet.. og trænet rigtig meget. Og det kan man godt se på stævnets første AG3 løb om lørdagen. Desværre tager hun spring nr. 3 to gange, så vi er disket. MEN hun havde sine fine felter..;o))  (film)
SP3 lørdag kommer vi godt fra start, men jeg får vendt mig lidt for skarpt, så hun tager slalommen to gange, og det må man jo heller ikke, så vi bliver disket. Og så mister jeg fokus og får ikke handlet hende ordentlig gennem resten af banen.
AGÅ som er dagens sidste løb, har hun sine felter, men hun hopper af A uden tilladelse, hun er ellers langt nede på feltet, så der er måske ved at være forståelse, men det er retur - disk.
Søndag morgen er det SP3, hun er på og det er jeg også. Jeg får lige lavet lidt om på min handling, som desværre gør at hun river en pind, og det kostede os championattitlen.. øv bøv... i mål med 5 fejl. (film) http://youtu.be/kPmg6FYVymg
AG3 søndag hopper hun af før tid på A - trods hun er langt nede, men det må hun ikke - så retur og disk. Så til dette stævne var der heller ikke nogle DM pinde, for vi mangler dem i AG og dem får man ikke mange af, hvis men ikke gennemfører AGklasserne.
Stævnets sidste løb for Sandy og jeg er SPÅ - endelig er vi fejlfrie, men den lille hund har SÅ store buer. Så vi ender vist nede på en 7. plads.
Sandy er i løbetid i denne tid, og det er så første gang hun er til stævne i mens.
Men det vigtigste for mig, var at få trænet felterne og det fik vi også gjort.
Tak til Ribe Hundevenner for et godt stævne som altid.

 Hanne og Shaney var også med til stævnet og de var SÅ dygtige, at blive Dansk Spring Champion
KÆMPE tillykke til Shaney og Hanne  
 Det er ikke så tit, men som regel når vi er i Ribe, så er Louise der også. Og jeg fik hilst på den smukkeste zobel... SUPERSUNNY.
Så dejligt at hilse på både ham og Louise..;o)) 

Ingen kommentarer: