mandag den 5. maj 2014

Maxi Zoo Cup i Hvalsø 2014

Så blev det Hvalsø som skulle stå for denne weekends agility stævne. I år kom vi bare ikke til at hedde Hvalsø Cup. Men Maxi Zoo Cup 2014, da Maxi Zoo har været hovedsponsor til vores stævne.
Men et eller andet sted, vil vi nok hedde Hvalsø Cup alligevel..;o))
Vejret viste sig fra sin bedste side, og vi havde sol alle timerne. Dog var vinden lidt kold ind imellem. Men det vigtigste var at det ikke regnede..;o))
Som noget nyt havde vi også stævne i to dage, altså både lørdag og søndag. Det har vi ikke prøvet før. Og da der ikke findes åbne klasser mere, så havde vi dobbelte klasseløb og også en ekstra klasse 2 og klasse 3 hver dag. Vi havde også DM udtagelser begge dage, holdløb og CACIAG begge dage.
Vi var ca. 270 hunde og en rigtig masse starter. Dejlig dejlig weekend.
Fredag startede med at jeg var en tur i postkassen. Der fandt jeg sheltiebladet, og min smukke Sandy var i bladet under Årets Rally Sheltie 2013. Sandy har nemlig været dygtig og fik flest point i Ekspertklassen og bliver nr. 1 i 2013. Vi har endnu ikke modtaget den flotte roset/gave...;o))
Om eftermiddagen var vi i klubben og skulle gøre endnu mere klar til stævnet, vi har jo næsten været i klubben hver dag i løbet af ugen, for at forberede og gøre klar. Ja, det tager rigtig meget tid at være arrangør af sådan et stævne, men altid skønt at tænke tilbage på...;o))
Til dette stævne var Sofia og Stacy kommet til Danmark og skulle være med ... Det var jeg rigtig rigtig glad for. Jeg har ikke set Stacy siden august 2011. Og det lykkedes Stacy at huske mig..;o))
Sofia havde sin nye hvalp med, Piika, som er barnebarn til Wendy.
Hanne og Shaney var også med. Og Shaney bliver ALTID glad for at se mig, og det er bestemt også gengældt..;o))
Her er så et lille familie billed, fra venstre
Piika, Stacy, Soffy, Sandy og Shaney.
Sandy og mine resultater er der ikke så meget at skrive om. Men vi havde nogle rigtig dejlige løb alligevel..;o))
Jeg bliver mere og mere glad for at løbe med hende og synes bare hun gør det SÅ godt.
Vi mangler bare lige lidt endnu, som gør det helt perfekt. Sandy blev 2 år og 5 måneder i lørdags, så hun har masser af tid til at lære det i.  
Her er nogle skønne billeder fra stævnet som Tina Hindsgavl har taget. Tusind tak for billederne, Tina..;o))

 Billedet fra dette løb var et SÅ fedt løb, det var bare frem, frem og frem. Og Sandy hun nød det bare.
Desværre blev vi disket ved 4.sidste spring, da hun løber med mig og ikke fortsætter videre over et spring. Så vi starter med en vægring og bliver så en disk. Øv hvor var jeg ærgerlig bagefter, det kunne helt klart havde blevet til en præmie. Nå, men det kommer en anden dag.. ;o))
Her er filmen fra løbet http://youtu.be/JKsuU3aCAgk
 Når nu jeg ikke kunne hive en masse placeringer hjem, så skal jeg love for at Stacy gjorde sit.
Det blev til 4 certer, to i hver. Det var en stor fornøjelse at se Stacy løbe. Hun ligner sin mor Wendy rigtig meget. Dygtig og meget lydig.. Sammenlagt blev de stævnet bedste lille hund.
Stort tillykke til Stacy og Sofia.
 Hanne og Shaney var også super gode og havde flere af slagsen, som gjorde dem til vinder af All-round for mellemhunde... Stort tillykke til Shaney og Hanne.
Lørdag eftermiddag havde jeg fornøjelsen af at løbe et løb med Shaney, da Hanne var mere end træt i kroppen. Og det var rigtig dejligt at løbe med Shaney, det gør jeg gerne en anden gang..;o))
Der skal også lyde en kæmpe stor tak til alle vores hjælpere til stævnet. De er guld værd og det kunne ikke lykkedes hvis ikke de var der.. ;o))
Vi tager kampen op igen til næste år.


Ingen kommentarer: