mandag den 14. december 2009

Nordisk mesterskab 2009






Så blev bilen pakket, Allan kørte mig til Hedehusene kl. tidlig fredag morgen. Jeg skulle køre sammen med Tommy og Olsen. Vi skulle hente Birthe og Sammie i Helsingør. Da vi ventede på færgen, fik vi fornøjelsen af denne smukke solopgang..;o))





På turen til Stockholm, kørte vi lige et smut til Linköping og besøgte Stacy..;o))





Vi ankom til hotellet kl. ca 17, og der var der kommet mange danskere.





Da vi kom ud til hallen (lørdag) som er et kæmpe messecenter.... var der dyrlæge kontrol inden vi måtte komme ind i hallen. Der var utrolig mange udstillere og en masse boder, så vi fik da købt lidt.





Lørdag blev der afholdt international agility stævne. Vi lagde ud med spring kl. 3 og det var desværre ikke den bedste start, Soffy og jeg vi havde. Soffy,hun tyvstartede værre end hun har gjort meget længe...øv, og jeg fik ikke sat hende tilbage. Løbet var forvirrerende og noget panik agtigt, nok pga starten - så det blev en disk. Dagen var lllaaaannngggg.... det var ikke de hurtigste dommere der var på den dag. Lille klasse skulle slutte og vi var skulle have været til møde på hotellet kl. 1945, men det nåede vi ikke. SKK havde arrangeret middag for alle de nordiske deltagere, det var hyggeligt. Men vi sluttede med et agility løb, som jeg synes var godt... ingen tyvstart og nogle super gode felter, tror sørge den lille hund har forstået, hvad felter skal bruges til...;o)) Film af agility løbet AG kl. 3 - lørdag

http://www.youtube.com/watch?v=LCygL5_2wVM







Så blev det søndag ... jeg vågnede med små sommerfugle i maven, nu var dagen endelig kommet, som jeg havde glædet mig så meget til..;o)))Vi kørte ud til hallen og igen var der dyrlæge kontrol. Og vi fik også fornøjelsen af at træne lidt på forhindringerne, det var dejligt. Hvert land havde hver sit bord , som kan ses på billedet, med duge i vores farver fra flaget ..;o)))Vores danske supporter sad lige ved siden af, det var super dejligt...så var vi alle sammen samlet. Vores hold for små hunde, havde lavet en aftale om at vi ville gå en fælles banegennemgang, så man var sikker på at vi fik alle forhindringer med og at man ikke havde overset et spring, det ville være ærgerligt. Vi havde rækkefølge, Lillian/Mille, Hanne/Soffy, Jesper/Emsi og Susanne/Unique.


Vores første løb var spring - desværre får jeg ikke skubbet Soffy nok ud til muren, så vi får en vægring..øv...og så ser hun ikke hjulet, så endnu en vægring, men ellers et okay løb.




FILM - Nordisk Hold Spring






Jeg må også lige sige, at jeg havde lige et par store albatroser i maven, lige inden jeg skulle på banen, men Susanne tog sig pænt af dem, og jeg havde det faktisk super godt, til de to andre løb. Så noget godt er der kommet ud af mentaltræningen...;o))) lad os håbe det holder.




Vores første agility løb, blev desværre til en disk... jeg fik presset Soffy bag om et spring og nu skulle det altså tages forfra...øv, et super godt løb, med IGEN nogle fede felter, jeg var tilfreds med Soffy..... og ingen tyvstart..;o))




FILM Nordisk Hold Agility
http://www.youtube.com/watch?v=gnduZI9nZ2c Mellem løbene kunne vi sidde eller stå og kigge på når de andre løb. Man havde en rigtig god udsigt til banen. Jeg skal love for, at der var mange tilskuere, og der var meget larm, men larm på en god måde, da det jo var folk som heppede på os og glade hunde.


I år var det blevet vedtaget, at alle deltagerne måtte løbe det sidste løb, som gjaldt til den individuelle konkurrence. Og det var også et agilityløb. Soffy var en lille stjerne og løb fejlfrit.... det var super dejligt, at slutte weekenden af med et fejlfrit løb...;o)))



FILM Nordisk Individuelt Agility



http://www.youtube.com/watch?v=op2aW33CH6s



Og selvom Soffy og jeg ikke kom hjem med nogle medaljer, så har vi haft en fantastisk tur og oplevelse til Nordisk Mesterskab i Stockholm. Det var været stort, at kunne få lov at være en del af det Danske Agility Landshold. Vi har forhåbentlig rigtig mange mesterskaber foran os i mange år. Tak til alle for en super weekend og hyggeligt samvær, det har været kanon..;o)))



Jeg ved at vi skal træne videre, også på felterne og ud til en masse stævner i år 2010 og jeg glæder mig allerede.



STORT TILLYKKE TIL



STORT HOLD - som vandt GULD - Lis/Frøken, Sara/Simic, Peter/Tempo og Poul/Djinnii.



MELLEM HOLD - som vandt SØLV - Gitte/Zinnia, Natasha/Doobi, Tommy/Olsen og Dorthe/Djohs.



STOR INDIVIDUEL - SØLV Peter/Tempo - BRONCE Poul/Djinnii



LILLE INDIVIDUEL - GULD Susanne/Unique - BRONCE Lillian/Mille

1 kommentar:

sofia sagde ...

Ni var jätteduktiga igår på NM =)