torsdag den 14. maj 2009

Hvalsø Cup 2009




Så kom dagen til Hvalsø Cup 2009. Jeg havde glædet mig rigtig meget, det er altid dejligt at være på hjemmebane..;o))


Vi lagde ud med AG kl. 3...det var et godt løb...jeg var nervøs...sådan er det vel altid når man skal have sit første løb til et stævne. Soffy er blevet dygtig hund ved start, men hun er også klog. Min nye måde at starte på er blevet meget bedre, og det har gjort, at min nervøsitet er nu væk fra starten...det er rigtig dejligt....jeg beder hende om at "set up" og derefter går jeg ud til mit sted...jeg beder hende om at dække og derefter får hun kommando at nu må hun komme...hun er bare blevet så klog den lille hund, at inden jeg næsten har forladt hende, så har hun lagt sig...Jeg var tilbage til hende i alle mine løb for at sætte hende op igen, men trods det så har hun ikke tyvstartet til Hvalsø stævnet...det er en fremgang..;o)))


Resultatet af vores Ag kl. 3 blev til en 5.plads...;o))



Så kom vi til Spring Åben...Vi havde jo fået to DM pinde i Fredericia - en i spring og en i agility, så det kunne jo være rart hvis der også kom lidt pinde i denne weekend...


Soffy var en stjerne og løb fejlfri og blev nr. 2 i klassen...;o))) altså 2. spring pind til DM var hjemme.




Agility Åben var en rigtig god bane...desværre synes Soffy at hun skulle i det andet tunnel hul, hvor dommeren synes vi skulle i det ene tunnel hul...øv det blev en disk...et ellers godt løb..hun var dog lidt for hurtig af feltet på Aét...men det er der blevet trænet på efterfølgende. Altså ingen DM pind der.










Så kom dagens sidste løb...spring kl.3 - Soffy var en finke og gik fra sin plads, så jeg måtte helt tilbage til hende og få hende rigtig på plads, inden starten kunne gå...resultatet blev et spring cert. og vi blev nr. 2 efter Susanne og Uniquie...HURRA...vores første cert. nu mangler vi "kun" to, så kan vi kalde os champion...;o)))

1 kommentar:

Sofia sagde ...

Grattis till helgens resultat och till certet =)