mandag den 18. maj 2009

2. landsholdssamling


Så kom weekenden hvor vi skulle til 2. landsholdssamling og denne gang skulle det afholdes i Ribe. Tommy/Olsen , Soffy og jeg kørte fredag aften til Lillian, hvor vi skulle overnatte.


Der var mentaltræning på programmet, hvor vi fik lavet en masse fælles opgaver, for at danne ét hold. Det var rigtig sjovt og vi fik grinet en masse. Forplejningen var helt i top, og vi blev forkælet med dejlig mad. Lørdag var vi på banen med hundene til to løb, et agilityløb og et spring løb. Soffy fik desværre en fejl på slalommen, da jeg fik lænet mig frem, så hun gik i port to. Men vi kom igennem banen. I spring løbet fik jeg en vægring, da jeg løb fra hende mens hun var i en tunnel og hun tog desværre ikke et spring på vej til mig...men ellers var det nogle gode løb.Jeg var total nervøs ved første løb...men det var jeg vist ikke den eneste der var.


Søndag skulle vi løbe 4 løb hver, et agility og tre springløb. Vi lagde ud med at blive disket i AG, Soffy valgte en tunnel istedet for bommen, men ellers et super godt løb, med fart og gode felter. I dette løb fik vi lov at løbe færdig. 1. springløb fik vi besked på at give den gas, og hvis vi blev disket var det ud med det samme...Soffy og jeg nåede desværre ikke så langt, og jeg synes virkelig at det var en underligt fornemmelse at gå ud af banen og ikke få lov at løbe færdig..øv...det var for at ligge et ekstra pres på os, så vi virkelig tog os sammen og gennemførte løbet... 2. spring løb, løb vi fejlfri, endelig....;o))) det er den der er film af. Denne gang fik vi af vide, at vi skulle prøve at finde den gyldne middelvej, så der ikke blev så mange disk som i løb 2....Der kom også flere i gennem. Sidste løb gik også rigtig godt for Soffy og mig, men alligevel synes den lille dame, at hun ville have en ekstra tunnel med inden det sidste spring, så vi blev igen disket.


Min oplevelse af denne samling, har givet nogle tanker til overvejelse. Der er ingen tvivl om at hvis jeg bliver presset for meget, så bliver jeg nervøs og tænker mere på at det skal lykkes, istedet for at tænke, at vi "bare" skal ind og lave noget godt agility og have det sjovt. Jeg bliver nød til at vende mine tanker til det gode og sjove. Næste samling bliver i Vallensbæk i Juni, hvor vi skal løbe på gulvtæppe, og det er også ved denne samling, at VM-holdet bliver sat...så det bliver meget spændende.

Ingen kommentarer: