søndag den 13. maj 2012

Sikken en Hvalsø Cup

Så kom weekenden hvor det var Hvalsø Hundevenner som skulle afholde Cup. Det blæste gevaldig meget om fredagen, da vi skulle rigge til. Men alt blev klaret og vi krydsede fingre for, at alt stod som vi forlod det fredag aften. Lørdag morgen kl. 0615 tog vi igen til pladsen, og den så ud som fredag, da vi forlod det. Desværre havde blæsten ikke lagt sig..men det var tør vejr. Lige så stille kom deltagerne med hunde, bure osv. Og stævnet gik i gang. Meget få gange kiggede solen forbi, men desværre kom regnen også.. og iiihhh.. hvor var det dog koldt. Men trods det gik det meste som det skulle. Der blev lige taget en balance ud af AGÅ for de små, da en del mellem hunde var blæst af balancen, heldigvis kom ingen til skade.
Kristine havde fået lov at løbe med Speedy i to junior klasser og de klarede det bare så flot. Begge løb var fejlfrie...;o)) stort tillykke til Kristine og Speedy.
AG-junior
http://youtu.be/Bo23gQXqJbg

SP-junior
http://youtu.be/kWKHktcn47s

Det var ikke lige dagen for Soffy og jeg. Vi kommer dog igennem AG3 med 5 fejl, og vinder klassen. Mange hunde løb i det forkerte tunnelhul og jeg havde planer om at handle modsat, så jeg havde så godt fat i hende, at hun lige nåede forbi det rigtige tunnelhul og får en vægring.. hun havde sine fine felter...;o)) Ingen film.. da jeg ikke lige havde fået fat i en som kunne styre apparatet.

SPÅ får vi også 5 fejl.. også en vægring.. på hjemturen skulle jeg lige have haft skubbet hende ud til en hjul.. men jeg løber lige hjem.. dumt.. min fejl.

AGÅ var jeg igen gal på den.. jeg har godt fat i hende efter en slalom.. men hun skulle lige have været ude efter et spring først inden posen.. så disk til os.. dumt igen.. min fejl.

Altså ingen DM pinde til Soffy i denne weekend. Jeg trækker hende fra SP3, da jeg på et tidspunkt kigger til hundene i teltet og synes Soffy kom så underligt frem i buret.. jeg tager hende ud og ØV.. hun halter... hvor kom det lige fra... Jeg kører hjem med begge hunde, så de ikke behøvede at sidde mere i teltet og vente på, at stævnet var slut. Soffy skal til massør i morgen, så hun kan blive klar og frisk igen. Hun har heldigvis ikke været halt i dag..;o))
Det er sørme ikke meget tid man har sammen med sine hunde, når man er arrangerende klub.. lidt dårlig samvittighed fik jeg. Og det kan være svært at få det hele tid at hænge sammen, når man skal være mange steder på en gang. Men jeg ved, at mange gik glade hjem alligevel med mange fine og dejlige gaver..;o))

Ingen kommentarer: