lørdag den 12. juli 2014

Dania Cup 2014

 Fredag blev campingvogn, hundene og jeg kørt til Næsted. Dania Cup 2014 stod for døren. Efter forteltet var kommet op, kørte Allan retur til Roskilde Festivalen. Hvalsø Hundevenner har omkring 450 personer som arbejder for HHV. Stor TAK ..;o))
Vi havde fået en dejlig plads, som lå tæt på agilityringene.
Jeg hjalp KAF - som er arrangør af stævnet om fredagen og lørdagen med en masse forberedelse og også lidt i løbet af ugen.

SØNDAG
SP3 - vi kommer fejlfri i mål.. trods en kunstpause midt på banen.. jeg blev væk. Vi bliver alligevel nr. 4. http://youtu.be/AL6mI0g06qo
AG3 - endnu et fejlfrit løb og denne gang bliver vi nr. 3 og vinder klassens AGILITY CERTIFIKAT...jaaa.. nu har vi to AG certer. http://youtu.be/hbb0X1Sg0mE

Sandy med sit 2.AGcert..;o))
 
Præmieoverrækkelse
 
AGkval - og desværre bliver vi disket, da Sandy vælger at løbe i en tunnel istedet for slalom.. Og så bliv hun lige sat tilbage på A.
MANDAG
SP kval... er vi fejlfri og bliver nr. 5 - desværre ingen film. Man skal have to gennemførte AG løb og et SP løb for at kvalificerer sig til finalen -  Nu manglede vi kun 2 AG løb...
AG3 bliver vi desværre også disket, da hun igen fortrækker tunnel.
SP3 - et ellers godt løb.. men jeg rammer et spring og pinden falder ned, så i mål med 5 fejl. http://youtu.be/RTDoX38NKLw
TIRSDAG
Var desværre ikke vores dag. Hele tre disk.
SP3 - jeg backer hende til et spring, men hun vender hurtigt og løber med mig uden at tage springe. Jeg vælger at løbe videre og bliver et godt løb alligevel. Hun falder dog i et spring, da hun springer for tidligt.
AG3 - disk.. Sandy løber forbi et spring og jeg løber videre. Vi får så lige trænet A, da hun ikke bliver på min kommando.
AGkval - stor disk... tilbage på A.. altså ikke nogen finale til mig..;o))  
 Onsdag har vi hviledag om er hårdt tiltrængt for hundene. Soffy er jo desværre ikke løber til stævnet, da hun har spondylose i ryggen og gigt i venstre forpote...;o)) Men hun er rigtig god til at holde øje og bestemme over de andre. Så hun har bestemt ikke kedet sig.
TORSDAG
SPkval - bliver vi disket, da Sandy tager nr. 3 spring fra den forkerte side. Men hun havde så finde små buer..;o))
AG3 - disk - Pludselig lander Sandy i både flyv og spring  - vi når både A og balance og de er FINE..;o))
men jeg går ud af banen med hende da der ikke ser godt ud med hendes afsæt...;o((
SP3 - disk - igen lander hun i et par spring - som om hun ikke kan bedømme afsættet når hun har meget fart på. Hun virker lidt rundtosset og tjekker overhovedet ikke ind på mig. Det er en meget varm dag.. varmen kan jo også påvirke hunde. Jeg sørgede for hver dag, at hun havde fået rigelig med væske inden løb for dagen.
 Om eftermiddagen havde jeg stævnet hunde var mit opdræt til familieportræt. Som var deltagere til stævnet.
Her sidder fire søskende fra samme kuld - Wendy/Monty 2006 - desværre lever ingen af forældrene mere.
SuperSunny, SoulSammy, ShineScanty og SweetSoffy..;o))  
Her er SmilingSandy med - desværre kom SundownShaney ikke - Hanne (ejer) glemte klokken 
Sandy er SÅ træt... hun sover med det samme hun kommer ned i hundegården ved campingvognen.
Varmen, stævne, mange hunde og løb gør en ung hund træt..;o))
 
FREDAG
SP3 - 10 fejl - Sandy lander i to spring - jeg begynder at blive bekymret. Sandy havde fået behandling af Charlotte om torsdagen og hun var meget spændt i skuldrene.
AG3 - disk - igen forkert tunnelhul.. men hun havde fine felter
AGkval - jaa... et fejlfrit løb - men må indrømme jeg gav den ikke max gas.. passede lidt på hende. Og det gør at hun bliver nr. 16. http://youtu.be/o2ZhswRrchM

LØRDAG
SP3 - disk - jeg var slet ikke på i dette løb. Bagud som gør at hun er i tvivl om hvad hun skal og derfor ender det i en disk, da hun kommer med meget fart ud af en tunnel og skal 90 grader back over i slalom, men Sandy vælger at springe lige ud over flyvet.
AG3 - disk igen.. retur på A og bom.. lille bitte hundeskid..  
 Dania cup var slut for vores vedkommende - ingen finaleplads og ingen championtitel.
Sandy har svinget meget i sine løb som gør at jeg ikke synes vi har været optimale.
Selvfølgelig har der været rigtig meget og gode momenter. Men ikke særlig stabil.
Hun får nu ferie fra agility.. i tre uger. Ikke fordi jeg tror hun synes det er fedt, men hun trænger til ro og til at sove efter en super dejlig uge med hunde, hygge, agility og klubkammerater..;o))
Tak til KAF for et super godt arrangement.  
Stævnet sluttede med finaleløbet og Victoria og Scanty havde kvalificeret sig. De var SÅ dygtige at de vinder finalen for små hunde... STORT tillykke til ShineScanty og Victoria...;o))
 
Kristine og Benny var så heldige at de fik lov til at løbe i klasse 1 - torsdag/fredag/lørdag. Tommy kom ned med Benny og de overnattede i vores telt.  De var deres første officielle stævne, så det var spændende hvad de kunne levere - Torsdag lagde de ud med AG1 og er fejlfrie og bliver nr. 2 i klassen. SÅ flot..;o)) http://youtu.be/Wdq3xaatFxU
Fredag blev det til en værring i SP1 og igen lørdag i AG1 løber Benny desværre ikke i mål, og får en værring. Et ellers rigtig pænt løb - om trods de 5 fejl bliver de nr. 2 i klassen. http://youtu.be/-RlVu_d42dU
De to skal nok blive til noget de to, når der kommer mere træning og rutine..;o))
og i øvrige havde Benny fødselsdag dag i dag - 3 år...;o)) tillykke Benny  


Ingen kommentarer: