fredag den 18. april 2014

Sandy til Gåsahoppet 2014

I dag fredag, kørte Allan, Sandy og jeg til Gåsahoppet i Skurup. Det har været en tradition i flere år, at deltage til Gåsahoppet. Den første gang vi var der i 2009, vandt Soffy SP cert og det var endnu ikke blevet champ i DK, så det var forpligtende for lille Soffy at blive DKSPCH i DK indenfor et år. Men det nåede hun også..;o))
Vi var dog ikke med i 2013, hvor Soffy var skadet. Vi har nu været der 5 gange. Og i år var det Sandy som skulle løbe. Og det var hendes debut i "udlandet" - Sverigesland..;o))

Til stævnet i VAS, fik Sandy jo sine to sidste pinde i AG2 og SP2, og rykkede op i AG3 og SP3.
Hun nåede dog at debutere i SP3 i VAS som endte i en disk. Så i dag var det debut i AG3.

Jeg var noget nervøs, for jeg føler stadig ikke at jeg kender Sandy og føler ikke hun er helt klar til de svære kringlede baner i klasse 3.
Men jeg må sige, at jeg har skammen tilgode. Hun gjorde det flot og hun hørte efter hvad jeg sagde og stressede ikke bare ud og holde sin egen fest. Hun var med mig og var meget dygtig.
Vi har haft lidt knas med at sidde stille i starterne når vi har været til træning her henover vinteren, så det er noget vi har trænet rigtig meget på. Og det har helt klart givet et godt resultat. I dag har hun dygtig til alle tre løb. Og blev på sin plads.
Vi lagde ud med SP3

. Vi gennemfører banen men har desværre en nedrivning..en bane med lidt af hver og Sandy lytter og gør som jeg beder hende om  (film)
http://youtu.be/IGD4eP8rguY

Næste løb var AG3 og denne gang sender jeg Sandy frem og hun løber frem, men lidt for langt, så hun tager et spring bagfra... og denne gang skulle det være lige på. Men stadig et rigtig godt løb, men fin start og felter. Fejlen er helt klar min (film) http://youtu.be/DjpI62YDtOk

Dagens sidste løb var AGÅ og denne gang synes Sandy at det skulle gå lidt stærkere på bommen, så hun hopper af... øv... det hører ikke med til agility at springe feltet. Alt andet var fint og hun hørte efter mig og fulgte mig. ..(film)
http://youtu.be/TOyZLk91LxU

Men alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med Sandy. Jeg glæder mig så meget til sæsonen starter på græs i Danmark...;o))

Til stævnet mødte og hilste vi også på Sure Simpley.. Simpley var så dygtig at han løbe både AG# og SP3 fejlfri. Simpley har været syg i løbet af vinteren med borrelia, så det var så dejligt at se ham på banerne igen..;o)) stort tillykke til Simpley og Susanne
Brormand Sqy mødte vi også. En dejligt gensyn og han blev så glad da han så os. Sandy og Sqy fik rendt lidt rundt og leget inden vi skulle på banen og være seriøse.
Utroligt som de ligner hinanden..;o))
ShineScanty var også til stævnet, men fik desværre intet billed af hende.
Scanty har været skadet, så det var dejligt at se hende i action igen..;o))
Jeg gik iøvrigt også hilst på to af Wendys børnebørn.. Stacy´s børn - meget smukke hunde.
De skal nok blive super dygtige, når de kommer på banerne


Ingen kommentarer: