fredag den 19. juli 2013

Fionia Cup 2013

Årets andet stævne for Sandy fandt sted til Fionia Cup 2013 på Fyn i Ringe. Allan kørte Kristine og jeg til Fyn allerede om fredagen, da Allan skulle tilbage til Roskilde Festivalen og slutte den af som hovedansvarlig for Hvalsø Hundevenner. Et kæmpe arbejde og kæmpe tak til alle "vores" ca. 400 medarbejder som laver et stort arbejde i en uge for Hvalsø Hundevenner til Roskilde Festival.
 
Jeg var for et par måneder siden i tvivl, om hun overhovedet var blevet klar til at starte stævner og tænkte, en hel uges  agility med en meget ung hund. Men jeg blev meget overrasket og overrasket på den gode måde..;o))
 Søndag starter vi med AG1 og vi bliver disket, først feltfejl og så forkert spring, et meget dumt løb og jeg har svært ved at samle mig og løbe videre. (dog noget jeg fik lært i løbet af ugen..;o))
SP1 er vi fejlfri og får vores sidste pind. Og vi vinder også klassen med en tid på 26,31 sek.
 http://youtu.be/EsIxmGjMHdE
Dagens sidste løb er AGÅ. Jeg havde overhovedet ingen forventninger til Sandy og finalen og ved at niveauet er skruet en anelse op, på sådan et internationalt stævne. Så det var bestemt en udfordring, for den unge hund på 19 måneder at løbe de åbne klasser. Vi får 10 fejl. En nedrivning og en vægring ved bommen, jeg får presset hende væk, da jeg tror hun er hurtigere end mig. Vi bliver nr. 24.

 Søde Sandy i hendes lille have ved campingvognen.  
Mandag morgen bliver vi disket i SPÅ. Disse morgenløb på hele stævnet, gik bare ikke. Jeg var faktisk nervøs, hver gang jeg gik til start, var slet ikke sikker på noget og følte ikke jeg kendte min hund godt nok til at vide, om den handling jeg havde planlagt var god nok. Og det fik jeg også bevist i SPÅ, hele to gange forstår hun ikke en "krammer" og løber udenom springet istedet for rundt om springet. Men alligevel havde vi mange gode momenter i løbet. Det er jo det, man skal finde i disse løb med en ung hund. Vores debut løb i SP2 er super godt, hun løber et super løb og vinder klassen og vi får vores første pind i SP2...;o))
Dagens sidste løb er AG1 og hun river første pind, ellers et super godt løb og rigtig god tid.
Tirsdag er desværre ikke noget at prale af. Den lille hund var total træt og bliver disket i alle tre løb. Alle tre løb handler om 2.spring. Hun løbet udenom eller også tager hun det forkert. Hun var træt i sit lille hovedet og som det kan ses på billedet nedenfor, så sov hun det meste af hviledagen..;o))  
 Sandy sover den "ud" på hviledagen. Vi andre festede tirsdag aften og dansede til dejlig musik..;o))
Så blev det torsdag og vi starter med AG1 og er fejlfri og bliver nr. 2..;o)) Sandys sidste pind i AG1 og skal nu starte i AG2 om fredagen.. Vores første morgenløb, hvor vi ikke bliver disket.
 http://youtu.be/2WQIAYgG4F0
Efterfølgende bliver vi disket i både AGÅ og SP2. I AGÅ løber hun udenom et spring og så har hun fejl på A, det er jo ikke lige det vi gider med de feltfejl, så der blev trænet felter efterfølgende på træningsbanen. I SP2 har hun en vægring ved spring 2. Hun kommer med 200 km og løber ind i springet. Dommer vælger at diske os og vi løber færdigt, ikke et særligt godt løb.
Fredag er sidste dag på stævnet og vores første løb er SPÅ. Sandy vælger at tage et spring fra den forkerte side og vi bliver disket. Men til gengæld slutter hun af med manér. Hun tager lige sin første pind i AG2 og bliver nr. 2..;o)) http://youtu.be/VM5In-HzkWU
I SP2 får hun så sin anden pind og bliver nr. 2 http://youtu.be/pKSnzjPfI9E
Super dejligt at slutte stævnet på denne måde. Jeg er rigtig meget tilfreds med Sandy og fik flere pinde end ventet - hele 5 stykker. Det kan også gå for hurtigt, men tænker, at hvis hun har kunnet gennemføre disse baner fejlfrit til et stort internationalt stævne, så må hun være klar og dygtig. De løb hvor hun bliver disket, er for svære for hende endnu og mangler træning og erfaring. Hun lavede mange typiske begynder fejl og fejl som jeg måske ikke have forventet eller fejl, hvor jeg ikke stolede nok på hende, da jeg ikke følte mig sikker på hende om hun nu også kunne disse ting, så der var meget træning og der blev taget mange chancer i løbene.
 
Her sidder min lille Smiling Sandy med sine 5 præmier. Stort tak til DCH Odense for et rigtig fint stævne, som gik super godt. Tak til vores dejlige hundevenner og især tak til Hvalsø folkene for støtte og hjælp og hygge hver dag..;o))
 
En anden ting, som jeg var total glad over til dette stævne, var at Sundown Shaney og Sparkling Sqy var med til Fionia Cup 2013. Shaney har jeg heldigvis set i løbet at foråret til træning og set ham udvikle sig til en fantastisk agilityhund og altid glad for at se mig..;o)) Shaney var så dygtig at han fik en pind i både AG1 og SP1. Stort tillykke til Shaney. Han havde også flere fejlfrie løb i de åbne klasser.
Sqy fra Sverige, var også med til Fionia Cup og han blev noget så glad for at se mig igen. Sidst jeg så ham var til nytår 12/13 og han havde samme gensynsglæde på alle dagene jeg hilste på ham. Sqy er også blevet en fantastisk agility hund med super meget fart og drive. Sqy fik tre pinde med hjem i SP men var en bandit i AG løbene. Han glemte noget som hedder felter..Men han er dejlig alligevel.
Ingen tvivl om at dette kuld har levet op til mine forventninger. Masser at iver, drive, fart og glæde. Og de elsker at arbejde..;o))
ShineScanty fra Sverige var også med til Fionia Cup og hun lavede rigtig mange super løb. Scanty var også med til finalen. Hun fik desværre 5 fejl, men havde den hurtigste tid.
Det er altid dejligt at møde sine "hvalpe" til agilitystævner rundt omkring  i både Danmark og Sverige. ShineScanty og Victoria er udtaget til det svenske agility landshold og skal præsentere Sverige ved EO i Belgien og NM i Sverige. Og vi skal helt sikkert til Sverige og heppe på både danskere og svenskere..;o)))
 
 

 Efter Fionia Cup kørte vi til Silkeborg med vores dejlige venner. Her er lige nogle billeder af Slåensø



Ingen kommentarer: