søndag den 9. juni 2013

Sandys debut i DGI-regi

Den 03/06-13 blev Sandy 18 måneder. Og det betød så, at nu måtte hun løbe officel agility..;o))
Hendes debut blev i DGI-regi, da Hvalsø Hundevenner skulle være vært ved årets sommerstævne.
Der var to løb om dagen, et AG og en Funklasse og et rally gennemløb. Alle løb talte til holdturneringen.
Lørdag starter vi med AG løbet. Jeg kender hende stadig ikke helt nok til, at vide, hvad og ikke hvad jeg skal gøre sammen med hende før løbet. Hvor meget hun skal lege, gejles op og kontakt osv.
Men tror jeg fik det lært i løbet af weekenden..;o)) Hun er jo også noget anderledes end Soffy, så min banegennemgang blev anderledes end hvis jeg skulle løbe med Soffy.
Soffy var jo desværre ikke med, da hun stadig ikke er haltfri. Det kommer til at tage tid med den pote.

Nå, men Sandy kommer igang og hun har heldigvis ikke antræk til tyvstart, så det tror vi på, holder ved i hele hendes agility liv..;o))
Da vi kommer til slalommen får jeg overhandlet hende og presset hende så meget, at hun tager den bagfra. Det var 90 grader højre slalom. Men alt andet var fint... Jeg er udemærket tilfreds med hendes løb. Sandy får 5 fejl og bliver nr. 3

Sandy AG lørdag
http://youtu.be/ehUgS5B45Ik

Over middag skulle vi løbe funklasse og det var en AG bane, hvor man selv skulle tegne banen inden for 50 sek. Og samtidig skulle man samle det højeste pointantal. Feltforhindringer og slalom gav 3 point hver. Spring 1 point og pose og tunnel gav 2 point. Sandy får samlet 42 point og vinder klassen.

Sandy fun klasse lørdag
http://youtu.be/GP52sCeQOP4

Efter løbene, skulle Sandy op i Rally øvet. Hun er noget oppe at køre, og kan både se og høre agilitybanen, så det var ikke så god en kombination. Hun taler en del på banen, dog laver hun alle sine øvelser og da vi kommer i mål, siger dommeren, at det var lige før hun ville trække for hendes snakkeri. Men hun gjorde det ikke og Sandy vinder med 100 point..;o))

Så blev det søndag og dagens første løb er et spring løb. Desværre får vi igen en slalom fejl, da hun går ud af 2.sidste port. Der ligger en pose og trækker. Men hun var dygtig og bliver nr. 4. (film)
http://youtu.be/w9q0A1wV0SU

Funklassen var en tunnelkuller og hun gør det godt. Der er lige på et tidspunkt, hvor jeg tror hun er på vej i et tunnelhul og jeg er straks videre, Sandy tror hun skal med mig, men jeg får den reddet og vi vinder klassen..;o))
http://youtu.be/fgJY-iOD2Io

Igen søndag skulle vi til Rally. Jeg havde spurgt dommeren, hvilken klasse vi skulle stille i. Og hun synes at vi igen skulle stille i øvet klasse. Og det er så sidste gang vi må det i DGI-regi. Sandy er stille og dygtig og får igen 100 point og vinder klassen. Det var SÅ dejligt, at hun denne gang kunne gå gennemløbet uden at skulle gø. Og hun var også meget mere på mig end dagen før.

Så stolt af den lille hund er jeg helt sikkert og glæder mig allerede til, at vi skal til KAF om 14 dage. Hvor hun skal debutere i DKK-regi

Sqy og Shaney har også været på banerne efter de er blevet 18 måneder. Sqy var torsdag og var så dygtig, at han vinder både spring og agility klassen.. SÅ flot af Alexandra og Sqy.
Shaney og Hanne var på Midtfyn til DCH stævne og de havde også nogle super gode løb. Tillykke til alle tre hvalpe med deres debut.. ;o))

Ingen kommentarer: