mandag den 29. juni 2009

3. samling i Vallensbæk




Så nåede vi weekenden, hvor det endelige hold skulle sættes til årets VM i Østrig. Vi mødtes lørdag og dagen stod KUN på træning. Det var rigtig dejligt, at kunne træne både felter og starter og i det hele taget træne på gulvtæppe. Jeg synes det gik rigtig godt med Soffy. Der var lige præcis den stemning som når vi er til et stævne, så det var noget der gav noget..;o)))


Jeg synes hun klarede det meget godt med at løbe på tæppet, hun skred ikke så meget som jeg havde frygtet. Vi tog glade hjem og Lillian og Mille tog med.


Søndag var det lige på og hårdt. Vi lagde ud med et agility løb, og vi skulle have i tankerne, at det var et hold løb. Soffy var dygtig og var fejlfri..;o)) Næste løb var spring (film ovenfor) og denne gang skulle vi tænke at det var et individuelt løb og igen var Soffy dygtig, endnu et fejlfrit løb....jeg var rigtig glad. Måske ikke så hurtigt, men igen...gulvtæppet.








Dagens sidste løb efter frokost var et agility løb, vi skulle også her tænke individuelt. Der findes jo ikke svære baner men spændende baner, og der var et par meget spændende steder...;o))Desværre blev Soffy disket, da hun hellere ville på bommen istedet for på vippen, tror jeg fik bøjet mig for meget frem, så hun løb væk fra mig, istedet for hen vil mig. Men alligevel, synes jeg det var et godt løb vi havde, gode felter og jeg fik handlet hende som planlagt...Sammenlagt blev vi dagens 5. bedste lille hund...det trak jo noget ned med min disk..;o(((


Mens vi pakkede bane og gulvtæppe sammen, gik de tre landsholdstræner og assistenter ud og lagde de store planer. Og det havde ikke være nemt for dem. Soffy og jeg kom desværre ikke med i denne omgang, men Allan (landsholdstrænerne) sagde, at Soffy er en dygtig hund, jeg er en dygtig handler, men at jeg skal lære at stole noget mere på hende og jeg skal tage nogle flere chancer. Så nu kan vi så bruge Jutlandia Cup til at fyre den af...og vende tilbage til oktober til sidste samling for holdet til NM som skal foregå i Sverige. Men trods alt en rigtig dejlig weekend igen med dejlige hundemennersker. Og rigtig mange gange tillykke til de udvalgte og alt held og lykke i Østrig...;o))) vi skal nok krydse fingre og poter.

Ingen kommentarer: