fredag den 9. maj 2008

Historie om Wendy

w Jeg fik taget nogle gode billeder af Wendy i haven i dag.
Wendy er min første shelite. Jeg fik hende i juni 2002.
Jeg har før haft west highland white terrier, som jeg har dyrket udstilling, lydighed og agility med. Vi nåede langt, men ikke langt nok synes jeg, så derfor ønskede jeg mig en sheltie, og det blev så Wendy....;o))
Wendy er en utrolig dejlig og samarbejdsvillig hund. Hun er super god til lydighed, og elsker at arbejde. Hun har bestået LP1 og LP2.
Wendy har også deltaget i udstilling og der klarede hun sig godt. Som 16 mdr. fik hun 1. præmie, 4. vinder og fik det igen som 2½ år. Jeg synes bestemt at Wendy er en utrolig smuk zobel tæve med et utroligt dejligt sind og arbejdsiver.


Da vi var til prøve i LP2, blev vi kvalificeret til DM i lydighed, men måtte desværre melde fra fordi Wendy var halt..;o((
Wendy elsker også agility, og der holder jeg med hende, for jeg holder også meget af agility. Jeg synes det er rigtigt dejligt, at arbejde med sin hund på den måde, som det kræver at gennemfører en agilitybane. Da Wendy startede til agility gik det som en leg. Hun kom utrolig langt på meget kort tid, hendes debut år var 2004 og allerede i 2005 var det slut, da Wendy kom til skade i påsken 2005.

Wendy er aldrig rigtig kommet sig over skaden, og har "kun" været brugbar i perioder. Men i de perioder har det gået hende rigtig godt. Wendy er i klasse SP3 med 2 cert. og AG3.
I hendes skadeperiode har vi lavet 1 kuld hvalpe med Monty som far. Hun fødte 5 dejlige hvalpe, som nu er 2 år. Og alle hvalpene er ude på agilitybanerne i år...;o))
Wendy har i øjeblikket som I kan se af bloggen igen hvalpe og det er igen Monty som er far. Jeg håber virkelig at hun kan komme ud på banerne igen, da hun er en kanon hund at løbe med. I første omgang skal hun deltage i Ølstykke, når hvalpene er rejst hjemmefra...;o))...jeg glæder mig til at løbe med hende.

Ingen kommentarer: