mandag den 30. januar 2023

R.I.P. Snuggy - Miss Appley Dapply

Jeg er meget knust og tom inden i - kan slet ikke forstå at Snuggy ikke er her mere. 
Det blev et meget kort liv - kun 10 måneder. 
R.I.P min smukke hundepige. 


For omkring 5 år siden fandt jeg en kennel i Sverige som opdrætter sheltier. 
Jeg blev meget nysgerrig og også så nysgerrig at jeg skrev sammen med opdrætteren et stykke tid. 
Det var jo ikke fordi jeg skulle have hvalp på det tidspunkt - men det var godt at have en god kontakt til en måske kommende hvalp. 
Hun havde en han som jeg var meget begejstret for - Caddilac en amerikansk tric - super smuk. 
Det blev til en drøm om at få en hvalp efter ham. 
På det tidspunkt vidste jeg at der ikke kom hvalpe her i huset hvor jeg kunne beholde en - da hverken Sandy eller Simmy skulle have hvalpe. 
Så derfor havde jeg et godt øje til den kennel. 
I efteråret 2021 havde hun hvalpe på vej, men jeg sagde nej, da det ikke rigtigt passede ind. Men allerede om foråret 2022 havde hun hvalpe igen - og denne gang blev af en tæverne min 
Jeg rejste til Luleå - 2000 km oppe i Sveriges land - og hentede Snuggy hjem til Danmark. 
Hun var en fantastisk lille smuk og dejlig hund
Hendes temperament, sind og gåpåmod var helt i top. 
Vi blev meget hurtig fan af hende - hele familien. 

Julen 2022 - blev hun desværre syg med epilepsi og der blev undersøgt for ALT - og alle prøverne viste ingenting - så Snuggy burde være sund og rask. 
Selvom hun kom på medicin - så var det desværre ikke nok. 
De sidste 6 timer i hendes liv ville jeg meget gerne have været foruden. 
Det var meget ubehageligt og ganske forfærdeligt og tragisk at opleve. 
Snuggy fik så mange anfald i træk at det aldrig stoppede trods hun fik stesolid. 
Hun havde en temperatur på 43 grader - der var desværre kun en vej og det var at sige farvel til Snuggy - der kunne ikke gøres mere og der ville ikke være noget rigtigt liv bagefter for Snuggy. 
Hjerne og organer bliver ikke normale efter sådan en omgang. 
NU har hun fred og jeg vil ALDRIG glemme hende. 

Snuggys opdrætter ønskede at få Snyggy obdukseret. Og heldigvis for det - det vidste sig at Snuggy havde en meget sjælden kræftsygdom i hjernen. Det giver svar på at det var derfor alle de undersøgelser og prøver der blev foretaget på Snuggy var negative. 

Tak for din tid Snuggy - selvom den blev AL for kort. 
Vi var slet ikke færdige med at lege

























 Sov sødt min skat - aldrig glemt - i hjertet gemt 

Ingen kommentarer: