onsdag den 24. januar 2018

Opsummering og målsætninger 2017/2018

Opsummering 2017 - Sandy
 
Mine målsætninger for Sandy i 2017 blev ikke alle opfyldt. Men sådan kan det være med dyr. Vi kan få dem til mange ting, men ikke alt. Og sådan skal det også være.

Jeg havde et ønske om at Sandy skulle have det sidste AG-cert. men nu har vi brugt 2 år på at få det i hus og det lykkedes desværre ikke. Sandy glemte alt om felter, når vi var til stævne. Men til træning var hun selvfølgelig en stjerne. Efter årets sidste stævne valgte jeg at trække Sandy fra AG stævner.
Det ved Sandy heldigvis ikke, men jeg synes hun stressede mere og mere og virkede som om hun ikke kunne rumme det. Så der er ingen grund til at udsætte hende for det.


Til gengæld er hun rigtig meget glad for at bruge sin næse, så da vi begyndte igen til nose-work efter AG-sæsonen blev Sandy glad. Jeg elsker virkelig at se og høre hende bruge næsen - det er en fryd for øjne og ører.
Sidst på året blev jeg næsten tvunget til at melde Sandy til en prøve i NW1 - jeg var lidt usikker også fordi det var 1.juledag. Men hvad pokker det gik jo nok. Og det gjorde det også. Ud af 23 deltagere blev Sandy sammenlagt nr. 3 - SÅ stolt af hende og hun kan nu også tilføje NW1 til sine titler.


 Målsætning 2018 - Sandy



Min smukke Sandy hund er desværre også blevet trukket fra avl. En af hendes hvalpe har måske Border Collie Colaps. Og da vi ikke ved om det er arveligt vil jeg ikke kunne tilgive mig selv, hvis det skulle ske at en af de nye hvalpe skulle få det. Så der kommer desværre til at gå rigtig mange år, før jeg skal opdrætte hvalpe igen - det er jeg rigtig ked af, for jeg elsker virkelig at opdrætte hvalpe. Men jeg må ud og finde en ny tæve om nogle år - som så skal være min nye avlstæve - og det bliver nok en fra udlandet. Nu må vi se hvad det ender med.

Men Sandy skal stadig ud og bruge sin næse og jeg har da planer om at hun skal prøve NW2, der skal to godkendte prøver til før hun kan få sådan en titel. Men det skal prøves.

Dernæst har jeg lavet mange tricks med hundene her i efteråret/vinteren og det betyder at vi skal prøve kræfter med en Færdighedsprøve1 til marts 2018.
Der er købt bog og vi er meldt til..;o))

En anden ting jeg godt kunne tænke mig med Sandy er hyrdning - når nu hun ikke skal agility, så må vi prøve det som hun er født til. Det skal vi prøve til foråret.


Opsummering 2017 - Simmy

 
 

Simmy havde jo sin debut i maj til agility og jeg må sige at hun er en dygtig lille hund.
Mange ting er prøvet og hun blev i løbet af sæsonen mere sikker og stabil.
Året ende med at Simmy fik alle sine pinde i klasse1 og kan nu kalde sig klasse 2 hund.
Så vi starter ud med at melde til i klasse 2 til foråret.

Smokey og Simmy er begge i klasse2










Vores planer om at bestå en LP1 gik også i opfyldelse. Vi fik meldt til en masse træning og det gav pote. Simmy får sin første titel LP1 - Jeg var rigtig stolt af hende.


Målsætning 2018 - Simmy


Mine målsætninger for Simmy er selvfølgelig at vi skal ud til en masse stævner.
Vores foreløbige planer er at hun skal deltage til Vestegen, Ribe, Viby, HHV og måske Jutlandia hvis vi kommer med. Efter sommerferien har jeg ikke nogen planer endnu.
Hun er desværre pt. skadet så vi er ikke kommet i gang med træningen endnu. Hun vil meget gerne snart lave noget med fart og ballade. Men den står på ro og en masse stryketræning. Så skal det nok blive til tid den rigtige træning i Simmys øjne - AGILITY.

Som Sandy skal Simmy også prøve kræfter med en Færdighedsprøve1 til marts - Simmy elsker at lave tricks, så det bliver spændende.

Min plan for Simmy og NoseWork er at hun skal gå på hold og vi skal på et tidspunkt til en prøve.
Vi må se hvad kalenderen og tiden tilbyder af muligheder.


Og vi skal som alle de år jeg har haft hunde - også ud og trave det bedste skovture rundt omkring i Danmarks Land. Det elsker vi alle 3 meget.



 
Vi har mange dejlige ture sammen med vores sheltievenner og dem skal vi helt sikkert have flere af.
 
Et billede fra en af vores ture i Rye Overdrev
 

 

 


Ingen kommentarer: