fredag den 2. oktober 2015

Stævne og ferie på Bornholm

Allerede i april måned talte Allan og jeg om at tage en uges ferie på Bornholm. Jeg har ikke været der siden 1982, og har altid haft lyst til at komme tilbage og opleve naturen.
Og så kunne det også lige passe med at Sandy og jeg kunne deltage til stævnet på Bornholm... Så det var det første udendørs stævne for Sandy og jeg i år. Det skal jo gå 3 uger efter hvalpene er 8 uger før tæven må deltage i en konkurrence og Simmy var 12 uger på den første stævnedag.
Og vi måtte også tage Køge færgen, da den lille hund ikke er blevet rabbiesvaccineret  - som hun først må når hun er 12 uger og derefter skal der gå yderligere 3 uger før hun må komme til Sverige.
Men den lille hund tog færgeoverfarten på 5½ time så flot...;o)) så der var heldigvis ingen problemer der.
 
Simmy var gået i seng, da vi skulle køre til Køge.. jeg fandt hende i tunnelen..;o))
Jeg havde jo også et mål med at tage til Bornholm og til stævne. Sandy mangler et AG cert og vi havde 4 muligheder...

Der er ingen tvivl om at jeg er blevet noget rusten med at løbe med Sandy. Om lørdagen fik jeg ikke handlet et eneste løb, som jeg havde planlagt. Vores første AG løb er vi fejlfrie men brugte tid på at jeg ikke stod korrekt.. ;o(( øv øv det kostede os certet. De tre andre AG løb river hun en pind eller springer A. Så vi fik desværre ikke vores titel.
Men uanset hvad.. så var det rigtig dejligt at løbe med Sandy igen. Hun var SÅ meget på og ville SÅ gerne.
Jeg tror hun kunne høres helt til Hammershus ... så glad var hun..;o))
Det lykkedes os at løbe 2 rigtige gode springløb, som vi vinder.
Her et billede af min slanke hårløse sheltiepige SANDY - sommeroutfit..;o))
Vores sidste SP løb om søndagen. Jeg følte vi kom i mål før vi var startet.
Det var dejligt at slutte stævnet med så fint et løb
 https://youtu.be/Wv_vVeG9GIA
 
Vi havde lejet et sommerhus på Dueodde, da det er vældig dyrt at tage campingvogn med.
Området omkring sommerhuset, hvor hundene rendte rundt og nød deres frihed.
Vi havde ikke mange naboer... det var så dejligt stille

Begge hunde synes at det var spændende at gå rundt og snuse

Mandag formiddag kørte vi til stranden. Der var rimelig langt at gå fra vores sommerhus.
Og sikken da et fantastisk vejr. Vindstille og høj varm sol.

Det var så smukt og dejligt at vi skulle have så skønt et vejr og så sidst i september

Jens, Malene, Jessy og Jolly havde gjort os selskab fra fredag til mandag. Rigtig hyggeligt var det.

Hundene nød at kunne rende rundt på stranden. Tror vi så en person som var ude at gå tur ellers havde vi det hele for os selv

Mine hunde..;o))

Stille og smukt

Efter frokost kørte vi til Rø, hvor der skulle være et "vandfald".
Turen dertil var SÅ smuk

Det kan ikke ses på billedet... men vi kunne se Christiansø

 

Det store "vandfald"... som om foråret var meget meget større





Uanset om det var stort eller ej, så var der smukt

 
Da vi havde sagt farvel til Jens og Malene som kørte til Rønne og skulle med færgen hjem, så kørte vi videre og så på Helligdomsklipperne.





Mere smuk udsigt hjem til sommerhuset.

Tirsdag formiddag blev vi nød til at tage til stranden igen.

Her var der lidt mere vind og liv i vandet

Igen var vi alene



Og der var kommet tang ind på stranden som Simmy synes var sjovt at bide i






Vi gik også ud til fyret.. Det vil sige at vi var tre som gik mest. Simmy var meget på armen, hun skulle ikke gå lige så langt som os

Mere skov omkring sommerhuset.

Utroligt nok, så mødte vi ikke en eneste kanin ved sommerhuset.. for der var ellers ret mange af dem på øen

To trætte hundepiger

Tirsdag eftermiddag kørte vi til Ekkodalen. Jeg kunne huske jeg havde været der med mine forældre i 1982

Så smuk natur



Jeg skal love for at vi fik ømme ben.. for at komme helt op på toppen, så var det bare op og op over klipperne.
Og Simmy fulgte med på Allans arm. Sandy klarede selv turen

Et lille kig ud på vejen op



På kom vi helt op til Rytterknægten. Og jeg gik op i tårnet.
Igen smuk smuk udsigt og med så smukt et vejr




Der var langt ned til Allan og hundene.



Så sover de dejligt igen .. side om side.
 

Onsdag tog vi til Hammershus

Igen en smuk oplevelse i det bedste efterårsvejr..;o))
 

Mine to søde hundepiger..;o))





Ingen kommentarer: