søndag den 15. juni 2014

Klubprøver i hundeklubben

Søndag den 01.juni skulle Sandy og jeg til afsluttende lydighedsprøve i HHV.
Sandy har gået til lydighed på nivau LP1. Og det har været rigtig godt for Sandy og mig. Det har hjulpet rigtig meget på nogle stresspunkter, som den lille hund har dyrket. Og det er så godt at se og mærke at de er væk og andre næsten er væk..;o)) Tak til Lonni for den store hjælp.
Jeg var jo noget spændt, da vi lige var kommet hjem fra tre-dags stævne i Viby J, om den lille hund vil kunne huske hvad plads og en masse andre ting var for noget. Men jeg synes hun gjorde det rigtig godt.
Tandvisning: 10
Lineføring:  8,5 = 17 - hun snakker desværre en del og det er jeg ikke helt tilfreds med, men hun er opmærksom og arbejder godt.
Stå: 9,5 = 19 - lidt uro i starten
Spring: 10 = 20
Stillingsskift: 10 = 30
Indkald: 9,5 = 28,5 - lille skæv sidning i afslutn.
Næse: 8,5 = 17 - Sandy er nok den bedste hund, jeg har haft ang. næseprøve. Hun går stille og roligt ud og snuser sig frem til den rigtige pind, og hun tager den i munden og går mod mig.. men så smider hun den. Vi arbejder på sagen... MEN der er stadig lang vej endnu med at få den afleveret til mig.
Dæk: 10 = 20
Helhedsindtryk: 9
Sandy får  170,5 point og bliver nr. 2 på dagen.. Så dygtig lille hund. Helt sikkert, hun skal ud og have en officiel LP1 prøve til efteråret..;o))

I går (lørdag) havde vi afslutning i agility. Vi var ikke så mange som deltog, da der også var stævne i VEH. Jeg var nu glad for at jeg ikke skulle løbe i VEH, da Sandy pt. er højløbst. Og hun er bestemt ikke sig selv. Hun sover meget og kommer forbi ind i mellem og ser om der sker noget hun skal være en del af ellers sover hun rigtig meget. Men heldigvis er hun PÅ, hvis vi skal gå tur eller træne lidt agility. Så jeg er glad for at jeg ikke skal presse hende yderligere til stor konkurrence.
Og i går skulle hun kun løbe 2 løb - 1 AG og 1 SP.
I AG-løbet var hun super dygtig og har sine fine felter.. JUBIII... trænningen har båret frugt. Hun vidste lige hvad hun skulle..;o)) Vi er fejlfri og vinder over alle størrelser og bliver klubmester i AG..;o))
http://youtu.be/SPnyqqoCFIc
I SP-løbet er hun også dygtig, men jeg presser hende en del og hun får ikke sat ordentlig af og lander i et spring og pinden falder af, øv øv.. et ellers rigtig godt løb. Kan også se at vi har trænet mindre buer... nogen steder..;o)) vi får 5 fejl men vinder klassen for de små hunde.
http://youtu.be/KQlsILFfAhk

Sandys høst til forårets afslutningene prøver.
To 1.pladser i AG og en 2.plads i lydighed.
Og en præmie for vandrepokalen..;o))

Ingen kommentarer: