søndag den 4. december 2011

Det første døgn

I løbet af eftermiddagen kom der ro på i hvalpekassen. Sådan sad jeg og hyggede med Soffy, så hun vidste hvor jeg var. Men hvor får man da ondt i bagdelen, af at sidde der..;o))





En glad og rolig hundemor med sine små søde hvalpe, der er gået i mælkebaren



Her har vi Spot nederest og Sandy ovenpå.. Hun bliver en stærk pige..;o))
Og en smuk sovende Snip..;o))

Soffy er utrolig vagtsom over for sine børn.


I løbet af natten blev Soffy mere og mere urolig. Jeg tilbød hende en tur i haven og hun fik også havresuppe, som hun tog glædeligt imod. Men hun kunne ikke finde ro og hvile og halsede rigtig meget og var også begyndt at ryste i kroppen. Meget tidlig på morgenen forlod hun hvalpekassen og gik frem og tilbage.. jeg fik desværre en mistankte om, at Soffy måske havde fået kalkchok. Jeg ringede til dyrlægevagten og Soffy, hvalpene og jeg kørte til Skibby. Og Soffy fik tre sprøjter, en for at livmoderen skulle trække sig sammen, en med kalk og en med antibiotika og vi fik kalkpiller med hjem. Hun har nu fået hvilet og blevet sig selv igen...;o))




Puhhaa.. man bliver så forskrækket når det hele startede så godt. Det skal lige siges, at hvalpene ikke har lidt under dette her og de har endda taget på i vægt .. alle tre...;o))

Her en meget træt Soffy med sine søde børn..;o)) Vi tager lige afsted til vores egen dyrlæge i morgen, så Soffy kan blive tjekket op.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Aj, nogle dejlige billeder af Soffy og hvalpene.
Godt du er opmærksom på hendes ændrede adfærd når "noget er galt", så er det meget nemmere at "rette op" for en dyrlæge. Dejligt at alle nu har det godt igen, -med ro på!
Jeg følger spændt med!
kh
Sofie

Carina de Silva sagde ...

hvor ser de fine ud, hvalpene :-) Tillykke med dem - ser frem til alle billederne af dem ;-)