tirsdag den 29. november 2011

Opsumering 2011 og målsætning for år 2012

Mens vi nu sidder og venter på, at Soffy skal føde, kan jeg jo lige så godt skrive lidt om hvordan det gik med vores målsætninger år 2011.

Sidste vinter fik jeg jo parret Soffy, men det blev så ikke til noget, da hun smed hvalpene ca. 10-12 dage før tid. Øv hvor var jeg knust. Jeg var helt indstillet på, at jeg først skulle på banerne til juni 2011, når Soffy var klar efter hvalpene. Men så må man få det bedste ud af situationen. Vi kom med fra starten til de første stævner i Danmark og var også en tur i Sverige til Gåsahoppet. Jeg havde jo et mål, at Soffy skulle vinde et svensk agility certifikat, så hun også kunne blive svensk agility champion, men det blev ikke til Gåsahoppet.

Vi fik vores kvalificationer til DM ret hurtigt, så det var dejligt..;o)) desværre har Soffy også været skadet et par gange hen over sommeren, enten har hun slået bentøjet til træning eller stævner.. og det er bestemt ikke rart, når man ikke ved, hvornår hunden er rask og klar igen til træning og stævner. Jeg kender jo desværre alt til at have en skadet hund, som aldrig blev rask (Wendy).

Vi har været flere gange over broen til Jylland i løbet af sommeren til dejlige og hyggelige stævner. Og vi har også været over broen til Sverige igen i løbet af sommeren. Jeg skulle jo prøve om Soffy kunne vinde et svensk agility cert. og det blev i Oxie, at Soffy var så dygtig at det lykkedes..;o)) Så nu fik hun en titel mere.

Jeg må nok indrømme, at jeg er noget skuffet over Soffy´s felter, for dem har der bare ikke været mange af...jeg har brugt utrolig mange stævneløb, på at sætte hende tilbage på feltet, og hun glemmer det glædeligt til næste gang. Hun svigter ALDRIG til træning. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre!!! Men det må vi tage fat på, når det bliver forår og hvalpene er rejst hjemmefra.



Men trods de ikke så mange felter, har hun jo trods alt fået sine kvalifikationer til DM og hun vandt et CACIAC til stævnet i Vejen.. det var dejligt, for det var også et mål..;o))

Men selve DM gik ikke så godt.. Hun springer feltet, selv om jeg når helt op og står foran hende ved bommen... hun springer til siden og ups... jeg må vist hellere tilbage igen tænker Soffy... den lille sk..

Men det bedste ved DM var at vores super gode lille hold "Smøflerne" vinder sølv og Kristine og Egon vinder bronze med sit hold..;o))

. Vores point til Årets AG-hund blev heller ikke højere som jeg havde som målsætning. Men Soffy har været skadet til et af stævnerne og det sidste stævne deltog vi ikke, så det giver jo ikke point og det gør feltfejl heller ikke...;o((


Soffy og jeg har også været på uge kursus i løbet af sommeren og det var et rigtig godt kursus med super gode instruktørere. Vi har lært så meget, som vi bestemt skal træne videre på, når det bliver forår igen.


Vi har været ude til nogle Rally-O stævner i løbet af sommeren. Et af mine andre mål, var at Soffy skulle blive Dansk Rally Champion. Men det gik ikke så let som jeg havde håbet. Soffy manglede to certer og det lykkedes os at få et i hus inden sæsonen sluttede for os. Det sidste stævne opnåede Soffy 100 point i ekspert-klassen..;o)) Så det var hendes sidste opgave for 2011.


Men vi kan jo sætte nogle nye mål for året 2012.


- kvalificere os til DM

- blive Dansk Rally Champion
- højere point til Årets Sheltie

- højere point til Årets Hund

- udtalelse til Landsholdet


Men nu skal vi først have nogle skønne hvalpe at hygge med..;o))

Ingen kommentarer: