onsdag den 19. januar 2011

Bedømmer kursus i Rally-O

I lørdags var jeg instruktør for et Rally-O kursus for bedømmere i DGI-regi.
Vi skal jo have nogle mennesker uddannet i at bedømme Rally, så vi kan få afholdt nogle gode stævner rundt omkring i landet..;o))
I foråret afholdte vi det første kursus i Fuglsøcentret. Og afslutningen på kurset blev så i lørdags.... Desværre var nogen af kursisterne fra første kursus forhindret i at komme, men gennemført, det blev det.
Vejret var absolut ikke hunde eller menneske venligt...;o(((... der var jo ikke noget grønt græs til at øve os på.... Men så fik jeg en rigtig god idé... Vi ryddede simpelthen vores store lokale i klubhuset for møbler og vupti... så havde vi pludselig en indendøres rally-o bane med lys og varme...;o)) ..godt at Hvalsø Hundevenner har så stort et klublokale..;o))
Der var selvfølgelig ikke plads til så mange skilte som en ekspertbane forlanger... men pyt... vi lavede bare to baner, med forskellige øvelser.
Kursisterne var meget kreative og det blev en kæmpe udfordring for både kursister og figuranter.... Hundene fik også en stor udfordring i at det var indendøres, nyt underlag, nye lyde, og altid stod tæt.
Så nu er der 7 friske nyudklækket Rally-O bedømmere, lige til at bruge til stævner i DGI-regi.
Jeg synes, at det er en fornøjelse at afholde disse kurser... det er en udfordring samt at man får så mange gode snakke og erfaring at være sammen med disse kursister og figuranter som simpelthen brænder for det.
Så jeg glæder mig allerede til at afholde endnu et kursus til efteråret 2011...;o))

Ingen kommentarer: