tirsdag den 5. oktober 2010

VERDENS MESTERSKAB 2010

Endelig kom dagen, hvor vækuret ringede kl. 0430. Op og afsted til VM. Jeg kørte til Strøby, hvor jeg skulle mødes med Gitte og Lone, vi skulle kører sammen til Rieden.

På vejen derned holde vi pit-stop og spiste sushi.. det var første gang jeg fik kendskab til denne slags mad.. det smagte jo godt..;o))

Soffy og Zinnia var naboere i bilen.

Turen gik fint derned af og vi ankom til hotellet kl. 1730. Vi spiste sammen med de andre fra landsholdet som også var kommet.. vi fik schnitzel a la......og så var det i seng efter en lang på vejen.
Dagen efter gik vi tur i byen Schwandorf.. en rigtig hyggelig by.


Lone og Panik.... billedet er taget oppe fra vores hotel.
Panik og Soffy havde det hyggeligt sammen på hotellet...dejligt at de kunne sammen.
Dette skilt var vores adgangskort til hallen.

Selve VM skulle holdes på et kæmpe ridecenter, og hvert land fik tildelt to bokse som hundene kunne være i, i deres bure. Der var ret koldt i staldene, så vores hundene havde både dækken og tæppe over buret.
Den kæmpe store hal, vi skulle afvikle VM i. Her er det øvebanen som er sat op. Danmark fik 18 min. at træne i om torsdagen. Heldigvis havde vi fået en times træning om onsdagen, så vi havde fået god kendskab til underlaget, som var fint at løbe i.

En meget træt lille hund.. efter gåtur i byen og til træning om aftenen..;o))

Alle vores dejlige supportere som også havde taget den lange vej til Tyskland, sikken en god stemning de kunne lave...selv om de ser ret så stille ud på billedet...;o))
Der var næsten 100 supportere hos os.
Soffy med sin fine nationaldragt

Fredag eftermiddag skulle Hold lille løbe. Vores hold skulle løbe som nr. 11. Lillian og Mille var 1.løber, Soffy og jeg 2.løber og Susanne og Unique sluttede af. Lillian blev desværre disket med Mille i springløbet, da Mille løber ind i posen på vej til slalommen, så var der blev ikke nogen medaljer til DK. Susanne og Unique var fejlfrie. Jeg gik ind og lavede et super godt løb med Soffy og jeg var bare så glad, da jeg kom i mål. Det boblede i maven på mig.. min lille Soffy var en verdensmester...;o)) (film)
http://www.youtube.com/watch?v=yEFyay5ADgs


Lørdag aften var det tid igen til at vi skulle løbe.. nu var det jo så afgørelsen for VM i hold for lille. Vi havde jo desværre ikke de store chancer, da vi havde en disk med fra SP. Men Lillian og Mille var fejlfrie sammen med Susanne og Unique... og desværre skulle Soffy og jeg blive disket i AG..øv... Soffy løber med mig ved vippen og på tilbage vejen kommer hun ud af banen og svenske dommer Nalle, vælger at diske os. Vi kommer videre i forløbet og det går igen lidt galt ved balancen...resten er super. Jeg er meget ærgerlig da jeg kommer i mål, men får hurtigt fokuseret på det gode i vores løb... Soffy havde nogle super gode felter (som vi har haft meget "sjov" med i løbet af sæsonen) og havde også en flot indgang til slalommen..(film)
http://www.youtube.com/watch?v=I901orFcOMk
Vores danske lille hold ender på en 20.plads... ud af 30, så der var langt til guldet. Der var slet ikke nogen danskere som kom i nærheden af hverken guld, sølv eller bronche.
MEN det var en super total fantastisk oplevelse at være med til VM...ikke kun som tilskuer men også som deltager... det må simpelthen prøves igen...;o))
Men vi har jo stadig NM tilbage.. så må vi se hvor meget guld vi kan få hjem der.
Tak til alle fra landsholdet for denne gode oplevelse, træning, stemning, hygge og meget meget mere. Tak til alle supporterne for opbakningen ...dejligt, at I kom med os.

Ingen kommentarer: