tirsdag den 25. maj 2010

Pinse i Ribe

Vi fik pakket campingvognen og så var det bare afsted til Ribe Hundevenner. Vi har aldrig været til stævne i Ribe før, så vi glædede os, da vi havde hørt meget godt om det.
Vi skulle løbe tre løb om dagen, og der var mulighed for at kvalificere sig til finalen om mandagen, hvis man havde været god i de åbne klasser.
Vi lagde ud med AGÅ lørdag morgen, og sikken da et dejligt vejr vi havde... sol og varme....og den lille hund startede før signal, men jeg fik heldigvis sat hende tilbage igen og håbede på, at det var lærestreng nok til resten af weekenden. Desværre fik vi en fejl på nedgangen af bommen..;o(( surt.. et ellers rigtigt godt løb. Så kom vi til SPÅ og jeg som troede at den lille hund havde taget ved lære... nej... hun startede og fik også taget første spring inden jeg overhovedet havde sagt buh eller bæh... Tilbage med hende og vi blev disket. Så havde vi AG3 tilbage på dagen....Ned af bommen og ind i en tunnel...nej Soffy tager et spring i stedet... disk.
Søndag morgen var det lidt mere gråt, men tørt...men blev dog ikke så varmt som om lørdagen. I AGÅ kom vi fejlfri i mål og blev nr. 3... super med god start og felter. så fik vi lige den sidste AG-DM pind. (film)
http://www.youtube.com/watch?v=x_6mrHIOquo
I SPÅ havde dommeren været meget kreativ... Soffy og jeg kom fejlfri i mål, men jeg var bestemt ikke tilfreds med vores præstation...der var en del panik på et tidspunkt på banen, men sidste SP-DM pind kom også i hus... Så nu er Soffy og jeg DM-klar...;o)))Nu har jeg nået et af mine målsætninger i år 2010.
SP3 sluttede dagen og hold da op et fedt løb vi havde der...;o))) vi blev nr. 3 og fik lavet point til landsholdet (film).
http://www.youtube.com/watch?v=xR7rGO67BvI
Sammenlagt med de løb vi havde løbet i de åbne klasser, troede jeg ikke vi havde en chance til finalen, men fordi der var andre løbere som kun var forbi om søndagen og som ikke kom om mandagen, kom jeg faktisk med i finalen som den sidste ... der var plads til 6 små hunde og den plads tog vi. Vi skulle åbne ballet og jeg var noget spændt i maven... en rigtig finale bane, og vi kom fejlfri i mål... (film) og vi fik os en 3.plads, som vi er meget stolte af. Soffy havde en super start, det vil sige, at hun blev liggende indtil jeg bad hende om at komme og hun havde fine felter til et finaleløb.
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Da9GpQsAt1is&h=af143
Det er så utroligt at løbe et finaleløb med publikum siddende hele vejen rundt om banen og heppe og klappe af ekvipagen på banen.. det er bare så stort....;o)))
Kristine havde fået fornøjelsen af, at få Egon med til Ribe, det er vi alle meget glade for.. Tak til Tommy og Vivi. De havde igen nogle flotte løb, men fik desværre ikke deres sidste SP-DM pind. De har heldigvis flere stævner at forsøge sig i, så de skal nok nå det.

Om søndagen blev der lavet en ny konkurrence - Maxi-Mini. Og det skulle være en stor/mellem eller lille hund på holdet.
Kristine og Egon løb sammen med Tom og Kira... de kom flot igennem banen, men dommeren synes at Egon´s vippe ikke var god nok, så de fik 5 fejl... et super godt løb af de fire (film).
http://www.youtube.com/watch?v=OdjqPcp0wXk
Joakim og Soffy synes jo også om idéen og fik Julie og Tempo med på den. De fik begge lidt fejl, men ingen tvivl om, at de havde det sjovt.. (film)
http://www.youtube.com/watch?v=ozpS8lnhJS4


En rigtig god hundeweekend hos Ribe Hundevenner..;o))

Ingen kommentarer: