lørdag den 10. april 2010

Soffy på kursus

Soffy og jeg har været på kursus med Johanna..;o)) om tips og tricks. Et totalt inspirrerende kursus, som jeg godt kunne have tænkt at have været i gennem i hendes unge dage. Men nu er hun 4 år og vi må så træne hvad vi kan herfra. Johanna havde Soda med som demo-hund, og bagefter skulle vi så arbejde med vores egne hunde. Jeg blev nød til at skrive alle øvelserne ned, for vi fik rigtig mange øvelser vi skulle træne på.

Bl.a. "bliv" øvelse, som Soffy godt kunne blive stærkere i...hun præsterede jo at tyvstarte til Gåsahoppet. Rundt om stok...højre om og venstre om...som kan overføres til udenom spring eller inden om spring.


Her skulle vi sende hunden frem mod slalommen (højre handling) og jeg skulle blive tilbage. Den var Soffy ikke med på i starten... men vi har trænet, så vi er blevet rigtig gode..;o)))

Her træner vi, at Soffy skal gå rundt om mig og at hun skulle dutte på min hånd, hun kunne godt gå rundt om mig, men hvorfor skulle hun dytte på hånden... det forstod Soffy ikke..;o)) Soffy lister lige over og kigger på de andre, mens Johanna forklarer mig noget om øvelsen.
Denne øvelse var vi gode til..;o)) Hundens ynglingslegetøj og så en øvelse. Hunden skulle kunne fra sige sit ynglingslegetøj for at arbejde sammen med mig, altså øvelse selvom legetøjet var med. F.eks. under vild leg med legetøj, skulle Soffy dække ved kommando og slippe legetøj, for at please mig... og fik selvfølgelig legetøj som belønning. Eller som på billedet.. Soffy laver feet up og beder bøn, og får ikke legetøj, før jeg siger til....Soffy synes nogen gange at jeg var for langsom med beløningen, men så var det bare forfra.

En rigtig dejlig træt hund, jeg havde med mig hjem.... efter et super godt kursus...og en masse larm... 7 sheltier og en enkelt gårdhund...;o)))

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Haha larm!!! så brukar det höras när vi tränar:))

Tina&Kid